Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Almanca Iv | ULI 470 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | NON |
Önerilen Seçmeli Dersler | ALMANCA-1-2 VE 3 |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | HALIL IRFAN MERCAN |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Ziel des Kurses ist es, den Studierenden den Umgang mit Fremdsprachen zu ermöglichen. Die Kurssprache ist Deutsch, wird aber auf Türkisch erklärt. Öğrencinin yabancı dil gerektiren iş ve eğitim ortamlarında, uluslararası etkinliklerde Almancayı kullanabilmesidir. Dersin dili (gerektiğinde Türkçe açıklamalı) Almancadır. |
Dersin İçeriği | Ziel dieses Kurses ist es, daß die Studenten die Satzstruktur der Deutschen Sprache verstehen. Satzelemente der Dialoge im internationalen Geschäfts- und Bildungsumfeld zu bilden können. Damit sie Konversation im Dialog zu erreichen beherrschen und zu verbessern können. Um eigene Sätze bilden zu können, um sich auf Deutsch auszudrücken; in der Schule, bei der Arbeit, beim Einkaufen, in öffentlichen Einrichtungen, beim Abendessen u. ae. Umgebung, wird beabsichtigt, die grundlegende deutsche Grammatik zu lernen. Ziel und Inhalt des Kurses ist es, um ihre Wünsche und Beschwerden auszudrücken zu können die Sprachkentnisse über Deutsch zu entwickeln. Öğrencinin Almancanın tümce yapısını kavrayıp, uluslararası iş ve eğitim ortamlarındaki diyalogların tümce öğelerini oluşturabilme, diyalogdaki konuşmayı başarma ve geliştirebilmektir. Öğrencinin Almancayla kendini ifade edebilmesi için kendi tümcelerini oluşturabilecek düzeyde temel Almanca Dilbilgisine sahip olması; okulda, işte, alışverişte, kamu kuruluşlarında, yemekte v.b. ortamlarda istek ve şikâyetlerini ifade edebilecek düzeyde Almancasını geliştirebilmesi dersin amacı ve içeriğidir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Metin içeriğini özetler. Almanca metinleri konusuna göre düzenler. Almanca metinleri tanımlar. Kendi yabancı dil öğrenme çizelgesini oluşturur. | Gezi / Gözlem, Proje, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
2 | Geldiği seviyeyi Almanca ifade eder. Uluslararasıcılık bağlamındaki kavramları tanır. | Gözlem, Proje, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Uluslararası terimleri, uluslararası kullanılan ifadeleri, yabancı dilde, anadilde ayırt eder ve karşılaştırır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
4 | Almanca metinleri anladığına, özetlediğine, konusuna göre düzenlediğine hüküm verir. | Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bölümünün içeriğiyle ilgili ortamlarla Almanca ders bilgisini denetler. Bunun üzerinden bilgiler edinir, yorum katar, bilimsel verilerle analizde bulunur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Kendi sözlüğünü geliştirir. Uluslararası yazışmalarda dilsel çözümleri oluşturmada grup çalışmasında yer alır. | Eğitsel Oyun, Tartışma, | |
7 | Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Almanca ifadesini geliştirir. Kompliman yapar. İlgi alanları ve hobileri hakkında tanımlamada bulunur. | Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
8 | Davet oluşturur. Örnek olaylarla bir teklifi onaylamayı ve reddetmeyi bilir. Sözleşmeye (randevuya) uyum sağlayamadığında (katılamadığında) neden ve mazeret belirtir. | Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, | |
9 | Dil Enternasyonalizmine uygun ve Almancaya yabancı olan kelimeleri öğrenme amacına göre uyarlar. Boş zaman etkinliklerini Almanca dile getirir. Takvimle ilgili zamansal kavramları Almanca kullanır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bu içeriği bölümüyle ilgili mesleklerdeki ilişkisi üzerinde bilgiler edinir, yorum katar. Bilimsel verilerin analizlerini inceler. | Gözlem, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Berufe und Familie. Familiengeschichten. Erzaehlen. Reihenfolge angeben. | über Berufe sprechen. Menschen A2 L.:1 S.:9 |
2 | Possessivartikel "unser", "euer". Wiederholung Perfekt und Präteritum. | Familie Aktivitäten und Ereignisse |
3 | Sprechen: Einrichtungstippsgeben. Lesen: Magazintext Schreiben: Kreatives Schreiben. | wohnen |
4 | Wechselpräpositionen mit Dativ und Akkusativ Verben mit Wechselpräpositionen | Einrichtung, Umzug |
5 | Wortbildung Nomen: Verb + -er und Verb + -ung | Natur und Landschaften |
6 | Sprechen: etwas bewerten. Vorlieben und Wünsche ausdrücken Lesen: touristische Werbebroschüren und Anzeigen | Tourismus - Hueber Verlag - Menschen A2 - L3 - S17 |
7 | einkaufen und vorllieben aeußern. Hueber Verlag M-A1.2 Modul1 | Einkaufen. "Was darf es sein?" |
8 | Wiederholungen. Adjektivdeklination nach indefinitem Artikel | Lebensmittel. Verpackung und Gewichte |
9 | Adjektivdeklination nach definitem Artikel | Tourismus / Prinzessinnengaerten |
10 | Sprechen: etwas gemeinsam planen; etwas berichten Lesen: Brief, Postkarte, Internet-Eintrag Schreiben: Postkarte, E-Mail | L.:5. Modul-2 Stadtbesichtigung. Schaut mal, der schöne Dom! Seite: 29 A.:2. |
11 | Hören/Sprechen: etwas vorschlagen / sichverabreden; einen Vorschlag ablehnen; zustimmen / sich einigen Lesen: Leserbeiträge Schreiben: Veranstaltungskalender | Menschen A2. Modul-2 Lektion-6. Kultur. Meine Lieblingsveranstaltung. |
12 | Veranstaltungen. temporale Präpositionen über, von...an | Menschen A2. Modul-2 Lektion-6. Kultur. |
13 | Konjunktiv II: "könnte", "sollte" temporale Präposition zwischen temporale Adverbien: montags. Hören/Sprechen: um Rat bitten; Ratschläge geben und Vorschläge machen. | Sportarten Modul-3 Menschen-A2 L-7 |
14 | Wiederholungen. Modul 2 und Modul-3 Menschen-A2 L-7 | Lesen: Fitness- und Ernährungsplan. Schreiben: Forumsbeitrag |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "Menschen" daF Kursbuch A2 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht |
Ders Kaynakları | "Menschen" daF Kursbuch A2 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | X | |||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Metin içeriğini özetler. Almanca metinleri konusuna göre düzenler. Almanca metinleri tanımlar. Kendi yabancı dil öğrenme çizelgesini oluşturur. | ||||||||||||||||||||
2 | Geldiği seviyeyi Almanca ifade eder. Uluslararasıcılık bağlamındaki kavramları tanır. | ||||||||||||||||||||
3 | Uluslararası terimleri, uluslararası kullanılan ifadeleri, yabancı dilde, anadilde ayırt eder ve karşılaştırır. | ||||||||||||||||||||
4 | Almanca metinleri anladığına, özetlediğine, konusuna göre düzenlediğine hüküm verir. | ||||||||||||||||||||
5 | Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bölümünün içeriğiyle ilgili ortamlarla Almanca ders bilgisini denetler. Bunun üzerinden bilgiler edinir, yorum katar, bilimsel verilerle analizde bulunur. | ||||||||||||||||||||
6 | Kendi sözlüğünü geliştirir. Uluslararası yazışmalarda dilsel çözümleri oluşturmada grup çalışmasında yer alır. | ||||||||||||||||||||
7 | Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Almanca ifadesini geliştirir. Kompliman yapar. İlgi alanları ve hobileri hakkında tanımlamada bulunur. | ||||||||||||||||||||
8 | Davet oluşturur. Örnek olaylarla bir teklifi onaylamayı ve reddetmeyi bilir. Sözleşmeye (randevuya) uyum sağlayamadığında (katılamadığında) neden ve mazeret belirtir. | ||||||||||||||||||||
9 | Dil Enternasyonalizmine uygun ve Almancaya yabancı olan kelimeleri öğrenme amacına göre uyarlar. Boş zaman etkinliklerini Almanca dile getirir. Takvimle ilgili zamansal kavramları Almanca kullanır. | ||||||||||||||||||||
10 | Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bu içeriği bölümüyle ilgili mesleklerdeki ilişkisi üzerinde bilgiler edinir, yorum katar. Bilimsel verilerin analizlerini inceler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 35 |
1. Ara Sınav | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
1. Final | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 2 | 7 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |