Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil Almanca II ULI 362 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler

ALMANCA-1

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

HALIL IRFAN MERCAN

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Öğrencinin yabancı dil gerektiren iş ve eğitim ortamlarında, uluslararası etkinliklerde Almancayı kullanabilmesidir. Dersin dili (gerektiğinde Türkçe açıklamalı) Almancadır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin Almancanın tümce yapısını kavrayıp, uluslararası iş ve eğitim ortamlarındaki diyalogların tümce öğelerini oluşturabilme, diyalogdaki konuşmayı başarma ve geliştirebilmektir. Öğrencinin Almancayla kendini ifade edebilmesi için kendi tümcelerini oluşturabilecek düzeyde temel Almanca Dilbilgisine sahip olması; okulda, işte, alışverişte, kamu kuruluşlarında, yemekte v.b. ortamlarda istek ve şikâyetlerini ifade edebilecek düzeyde Almancasını geliştirebilmesi dersin amacı ve içeriğidir.

Ziel dieses Kurses ist es, daß die Studenten die Satzstruktur der Deutschen Sprache verstehen. Satzelemente der Dialoge im internationalen Geschäfts- und Bildungsumfeld zu bilden können. Damit sie Konversation im Dialog zu erreichen beherrschen und zu verbessern können. Um eigene Sätze bilden zu können, um sich auf Deutsch auszudrücken; in der Schule, bei der Arbeit, beim Einkaufen, in öffentlichen Einrichtungen, beim Abendessen u. ae. Umgebung, wird beabsichtigt, die grundlegende deutsche Grammatik zu lernen. Ziel und Inhalt des Kurses ist es, um ihre Wünsche und Beschwerden auszudrücken zu können die Sprachkentnisse über Deutsch zu entwickeln.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Almanca başlangıç seviyesindeki konuşma örneklerini tekrarlar. Konuşmayı kurar, diyaloğu ilerletir. Kendi cümleleriyle ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Günlük yaşamda kullanılabilir başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Eğitsel Oyun,
3 Soru sorar, diyalog örneklerini tekrarlar ve böylece diyaloğa geçer. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma temelinde, Almanca kullanımını ve dilbilgisi bilgilerini denetler. Soru-Cevap, Örnek Olay, Eğitsel Oyun,
4 Başlangıç seviyesindeki Almancasını geliştirmek için seviye belirleme ile bilgisini sınar. Almanca giriş (ve ilk başlangıç) seviyesini başardığına hüküm verir. Soru-Cevap, Tartışma, Proje,
5 Kelime hazinesini geliştirir ve benzer anlamdaki kelimeleri bir araya getirir. Kendi sözlüğünü oluşturur ve bu çalışmayla benzer anlamdaki kelimeleri ve karşılıklarını bulur. Anlatım, Tartışma, Problem Çözme,
6 Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve hukuk alanlarında karşılaşılabilen basit ve başlangıç seviyesine uygun Almanca diyalogları veya haberleri izler, duyar. Videoları izler, dinler ve anlamaya çalışır. Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
7 Başlangıç seviyesi Almancaya uygun basitleştirilmiş uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve Hukuk alanına dair görsel sunumları ve belgeselleri anladığına emin olmak için yeniden ele alır ve dil hazinesini geliştirir. Gezi / Gözlem, Gözlem,
8 Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset, eğitim, araştırma ve hukuk bilim dallarında karşılaşılan başlangıç seviyesindeki Almanca formları doldurur. Rapor veya haber içeriklerini anlamak üzere okur, izler, dinler, analiz eder. Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
9 Dersin bulunduğu bölüme ve bilim dalına göre, başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda alternatif cevaplara yönelik meslekî konuya, bu dersin çerçevesiyle kısmî çözüm sunar. Soru-Cevap, Tartışma,
10 Başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisini geliştirmek için seviye belirlemelerle bilgisini sınar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
11 Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisiyle gerekli Almanca formları doldurur. Tartışma,
12 Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Diyalog kurar. Başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları tekrarlar, rol oynar ve gerçekleştirir. Almancayı duyar ve örnekleri dikkatle dinler. Bilim dalına uygun metinleri okur ve görsel sunumları dinler, anlamaya çalışır ve örneklemeyle tekrarlamaya çalışır. Başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda (Türkçe açıklamalı), alternatif cevaplarla, rol oynamayla ve benzetimle, bilim dalına uygun ve konuya ilişkin tartışır ve çözüm sunar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öffentliches Verkehr. Anzeigen zuhören und verstehen. Orientierung. Unterwegs sein. Sprechtraining. Regeln in Verkehr. Durchsagen. Verben. Reisen. Toplu taşıma. Oryantasyon. Trafik. Konuşma alıştırmaları. Trafik kuralları. Duyurular. Seyahat. Hueber Verlag Menschen A1 Modul 4. Reisen und Verkehrsmittel.
2 über Vergangenes sprechen. Hören: Durchsagen. Sprechen: sich informieren. Ein Telefonat beenden. Geçmiş hakkında konuşmak. Dinleme: Duyurular. Konuşma: Bilgi edinme. Bir aramayı sonlandırma.
3 Lesen: Terminkalender, E-Mail Schreiben:einen Tagesablauf beschreiben. Was hat man gemacht. Feste-Deutsch. Temporale Präpositionen. von ... bis, ab Okuma: Termin(buluşma) Takvimi, E-Posta Yazma: Günlük bir rutini tanımlama. Geçmiş zaman: Ne yaptın? Alman festival.
4 Perfekt mit "sein" und "haben". Temporale Präpositionen: im. von ... bis, ab. Alltagsaktivitaeten. Eine Reise-Blog rechercheiren. Hören: Interviews. Sprechen: über Feste und Reisen sprechen. Lesen: Informationstexte. Seyahat blogunu araştırma. Dinleme: Röportajlar. Konuşma: partiler hakkında konuşmak ve seyahat etmek. Okuma: Bilgi metinleri.
5 Wege beschreiben. Sprechen: Wegbeschreibung. Jemanden um Hilfe bitten. Institutionen und Plätze in der Stadt. Yolları tarif etmek. Konuşma: Yol tarifleri. Birinden yardım isteme. Şehirdeki kurum ve yerler. Yerel edatlar / Lokale Präpositionen + Dativ.
6 Sprechen: etwas beschreiben und bewerten. Lesen: Wohnungsanzeigen. Wohnungen und Häuser. Possessivartikel: "sein – ihr". Genitiv bei Eigennamen. Konuş: Bir şeyi tanımla ve derecelendir. Oku: Ev ilanları. Daireler ve evler.
7 Verben mit Dativ. Personalpronomen im Dativ. Sprechen: einen Ort bewerten. Nach Einrichtungen fragen. Lesen: Blog. Dativ ile fiiller. Dativ halinde kişisel zamirler. Konuşma: Bir yeri değerlendirme. Tesisler hakkında bilgi toplama. Oku: Blog
8 Wiederholungen. Diktat und Kurzprüfung. Nach einem Ort fragen. Einen Ort nennen. Eine Wohnung / ein Haus beschreiben. Kleinanzeigen. Lokale Adverbien: hier/dort Tekrarlar. Diktat /Sınama / Sözlü. Bir yer hakkında bilgi isteyin. Bir yer arayın. Bir daire / ev tanımlayın. İlan. Yerel zarflar: burada / orada
9 Lesetext: Vom Seehaus bis zum Teehaus. Landeskunde: Blog:Hamburg–das Tor zur Welt. Ausklang: Super finden. Wiederholungen. Diktat und Kurzprüfung. Metin okuma: Göl evinden çay evine. Coğrafya: Blog: Hamburg-dünyaya açılan kapı. Aksan: süper bulmak. Tekrarlar. Dikte etme / Sınama / Sözlü.
10 Diktat und Quiz-Test. Wichtige Wörter und Wendungen. Önemli kelimeler ve ifadeler. Dinleme / konuşma: yardım önerme; yardım isteyin; Özür dilemeye cevap vermek. Hören/Sprechen: Hilfe anbieten; um Hilfe bitten; auf Entschuldigungen reagieren.
11 Lesen / Schreiben: E-Mail: Termine vereinbaren und verschieben. Okuma / yazma: E-posta: randevuları düzenleyin ve taşıyın. Edatlar: önce, sonra, için. Otelde. Şikayet. Temporale Präpositionen: vor, nach, in, für. Im Hotel. Reklamation.
12 Wünsche äußern und über Pläne sprechen. Präpositionen mit/ohne. Modalverb: wollen. Dileklerini dile getir ve planlar hakkında konuş. Modul 6 / L.:17. Pläne und Wünsche
13 Lesen: Zeitungstext. Lesen zur Gesundheit: Ratgeber. Körperteile. Kreatives Schreiben. Imperativ(Sie) Modalverb: "sollen". Okuma: Gazete metni. Sağlık hakkında okuma: Danışma. Vücut parçaları. Yaratıcı yazı yazma. Emir:Siz. Modal fiil: "olmalıdır".
14 Lesemagazinen allgemein über alle Lektionen. Hören/Sprechen: Schmerzen beschreiben. Ratschläge geben. Über Krankheiten sprechen. Gesundheit und Krankheit. Genel olarak tüm konularla ilgili okuma metinleri okumak. Dinle / Konuş: Acıyı tanımlamak. Tavsiye verme. Hastalıklar hakkında konuşmak. Sağlık ve hastalık.
Kaynaklar
Ders Notu

"Menschen" daF Kursbuch A1.1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht

Ders Kaynakları

"Menschen" daF Kursbuch A1.1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht
Ek Kaynaklar:
Linie 1 Einstiegskurs.
Deutsch im Alltag
Kurs- und Übungsbuch
Susan Kaufmann, Lutz Rohrmann, Annalisa Scarpa-Diewald 2018 Klett Verlag;
Landeskunde, Hueber V. Aussprachespiele, Hirschfeld, Ursula; Klett. Niebisch, Daniela. Schritte International-1. Hueber Verlag, Funk,
Bab.la-Wörterbuch.
Cengiz, Birgit. Almanca Dilbilgisi. Sümer Kitabevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme X
2 Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme X
3 Yabancı dil becerisini geliştirme X
4 Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme
5 Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme
6 Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme X
7 Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme X
8 Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme X
9 Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme X
10 Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme
11 İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme
12 Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme X
13 Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme
14 Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme
15 Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme
16 Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme X
17 İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme
18 Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme X
19 Temel bilgisayar becerilerini edinme
20 Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
1 Almanca başlangıç seviyesindeki konuşma örneklerini tekrarlar. Konuşmayı kurar, diyaloğu ilerletir. Kendi cümleleriyle ifade eder. 5
2 Günlük yaşamda kullanılabilir başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları gerçekleştirir. 5 5
3 Soru sorar, diyalog örneklerini tekrarlar ve böylece diyaloğa geçer. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma temelinde, Almanca kullanımını ve dilbilgisi bilgilerini denetler. 5 5
4 Başlangıç seviyesindeki Almancasını geliştirmek için seviye belirleme ile bilgisini sınar. Almanca giriş (ve ilk başlangıç) seviyesini başardığına hüküm verir.
5 Kelime hazinesini geliştirir ve benzer anlamdaki kelimeleri bir araya getirir. Kendi sözlüğünü oluşturur ve bu çalışmayla benzer anlamdaki kelimeleri ve karşılıklarını bulur.
6 Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve hukuk alanlarında karşılaşılabilen basit ve başlangıç seviyesine uygun Almanca diyalogları veya haberleri izler, duyar. Videoları izler, dinler ve anlamaya çalışır.
7 Başlangıç seviyesi Almancaya uygun basitleştirilmiş uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve Hukuk alanına dair görsel sunumları ve belgeselleri anladığına emin olmak için yeniden ele alır ve dil hazinesini geliştirir.
8 Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset, eğitim, araştırma ve hukuk bilim dallarında karşılaşılan başlangıç seviyesindeki Almanca formları doldurur. Rapor veya haber içeriklerini anlamak üzere okur, izler, dinler, analiz eder.
9 Dersin bulunduğu bölüme ve bilim dalına göre, başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda alternatif cevaplara yönelik meslekî konuya, bu dersin çerçevesiyle kısmî çözüm sunar.
10 Başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisini geliştirmek için seviye belirlemelerle bilgisini sınar.
11 Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisiyle gerekli Almanca formları doldurur.
12 Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Diyalog kurar. Başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları tekrarlar, rol oynar ve gerçekleştirir. Almancayı duyar ve örnekleri dikkatle dinler. Bilim dalına uygun metinleri okur ve görsel sunumları dinler, anlamaya çalışır ve örneklemeyle tekrarlamaya çalışır. Başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda (Türkçe açıklamalı), alternatif cevaplarla, rol oynamayla ve benzetimle, bilim dalına uygun ve konuya ilişkin tartışır ve çözüm sunar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
2. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 40
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ara Sınav 1 18 18
Performans Görevi (Uygulama) 1 12 12
Final 1 30 30
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 14 14
Ödev 2 8 16
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Final 1 24 24
Proje / Tasarım 1 18 18
Toplam İş Yükü 256
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,24
Dersin AKTS Kredisi 5