Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Yönetimi | SBK 318 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Muttaki Ünlü |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kamu yönetiminin kavramını ve kamu yönetiminin örgütlenmesini ele almak ve bu çerçevede Türk kamu yönetiminin yapı ve işleyişini ortaya koymak. |
Dersin İçeriği | Kamu Yönetiminin tanımı, konusu, gelişimi ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi, yönetim düşüncesi, kamu yönetiminin örgütlenmesi, Türk kamu yönetiminin özellikleri, merkezi yönetim örgütü, yerel yönetimler ve hizmet yerinden yönetim kuruluşları, bürokrasi, kamu personel yönetimi, kamu yönetiminin denetlenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu yönetimi kavramını değişik yönleriyle tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Kamu yönetiminin ortaya çıkışı ve gelişimine ilişkin süreçleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Türk kamu yönetiminin merkezi yönetim ve yerinden yönetim kuruluşları olarak yapı ve işleyişini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Bürokrasi olgusunu farklı açılardan tanımlayarak, Weber’in bürokratik örgütlenme modeli hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Personel yönetimine ilişkin temel ilkeleri ortaya koyarak, Türkiye’de kamu personel yönetiminin işleyişi, niteliği ve sorunları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kamu yönetiminin denetlenmesine ilişkin süreçleri anlatır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Yönetiminin Tanımı ve Elemanları, Kamu Yönetimi Düşüncesinin Gelişimi | Eryılmaz, Bilal (2014), Kamu Yönetimi, Erkam Matbaası, İstanbul, ss. 3-39. Parlak, Bekir ve Zahit Sobacı (2005), Kuram ve Uygulamada Kamu Yönetimi, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, ss. 5-12. |
2 | Kamu Yönetimi ve Özel Yönetim, Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları, Devletin Görevleri ve Büyümesi | Eryılmaz, Bilal (2014), Kamu Yönetimi, Erkam Matbaası, İstanbul, ss. 44-68. |
3 | Kamu Yönetimin Örgütlenmesi (merkezden yönetim-yerinden yönetim) | Eryılmaz, Bilal (2014), Kamu Yönetimi, Erkam Matbaası, İstanbul, ss. 70-77 Ergun, Turgay (2004), Kamu Yönetimi, TODAİE, Ankara, ss. 149-153. |
4 | Merkezi Yönetimin Başkent Örgütü | Eryılmaz, Bilal (2014), Kamu Yönetimi, Erkam Matbaası, İstanbul, ss. 97-113. Parlak, Bekir ve Zahit Sobacı (2005), Kuram ve Uygulamada Kamu Yönetimi, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, ss. 42-68. |
5 | Merkezi Yönetimin Taşra Örgütü | Eryılmaz, Bilal (2014), Kamu Yönetimi, Erkam Matbaası, İstanbul, ss. 114-130Parlak, Bekir ve Zahit Sobacı (2005), Kuram ve Uygulamada Kamu Yönetimi, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, ss. 68-80. |
6 | Yerel Yönetimler: Yerel Yönetimlerin Önemi ve Yerel Yönetim Kuruluşları | Eryılmaz, Bilal (2014), Kamu Yönetimi, Erkam Matbaası, İstanbul, ss. 131-176.Parlak, Bekir ve Zahit Sobacı (2005), Kuram ve Uygulamada Kamu Yönetimi, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, ss. 82-169. |
7 | Merkezi Yönetim-Yerel Yönetim İlişkileri, Yerel Yönetimlerin Gelişimi, Hizmet Yerinden Yönetim Kuruluşları | Eryılmaz, Bilal (2014), Kamu Yönetimi, Erkam Matbaası, İstanbul, ss. 177-182.Arıkboğa, Ülkü (2004), Yönetimler Arası İlişkiler, Yaylacık Matbaası, İstanbul, ss.141-191. |
8 | Bürokrasinin Tanımı ve Özellikleri, Bürokrasinin Olumsuzlukları, Bürokrasi ve Siyasi Kurumlar | Eryılmaz, Bilal (2008), Bürokrasi ve Siyaset, Alfa Yayınları, İstanbul, ss.3-58. Weber, Max (2005), Sosyoloji Yazıları, Çev: Taha Parla, İletişim Yayınları, 7. Baskı, İstanbul, ss. 290-307. |
9 | ARA SINAV | |
10 | Bürokrasinin Gelişimi, Türkiye’de Bürokrasinin Sorunları | Eryılmaz, Bilal (2008), Bürokrasi ve Siyaset, Alfa Yayınları, İstanbul, ss.120-167.Tortop, Nuri, Eyüp G.İsbir ve Diğerleri (2007), Yönetim Bilimi, Nobel Yayınları, 7. Baskı, Ankara, ss. 369-392. |
11 | Personel Yönetiminin Niteliği, Personel Sistemleri. | Eryılmaz, Bilal (2014), Kamu Yönetimi, Erkam Matbaası, İstanbul, ss. 257-269. |
12 | Türkiye’de Kamu Personel Rejiminin İlkeleri ve Özellikleri, Kamu Görevlileri, Kamu Hizmetine Giriş | Eryılmaz, Bilal (2014), Kamu Yönetimi, Erkam Matbaası, İstanbul, ss. 269-285 |
13 | Memurların Statüsü, Memuriyette Sicil ve Disiplin Cezaları, Memurların Eğitimi ve Motivasyonu | Eryılmaz, Bilal (2014), Kamu Yönetimi, Erkam Matbaası, İstanbul, ss. 285-306. |
14 | Kamu Yönetiminin Sorumluluğu, Kamu Yönetiminin Denetlenmesi | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 7. Baskı, Erkam Matbaası, İstanbul, 2007, s. 307-332. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Eryılmaz, Bilal (2022), Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları (Tüm haftalar) Toprak, Zerrin (2006), Yerel Yönetimler, Nobel Yayınları, 6. Baskı, Ankara, ss. 3-26. (3. hafta) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | X | |||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | X | |||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | X | |||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu yönetimi kavramını değişik yönleriyle tanımlar | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
2 | Kamu yönetiminin ortaya çıkışı ve gelişimine ilişkin süreçleri açıklar. | ||||||||||||||||||||
3 | Türk kamu yönetiminin merkezi yönetim ve yerinden yönetim kuruluşları olarak yapı ve işleyişini açıklar. | ||||||||||||||||||||
4 | Bürokrasi olgusunu farklı açılardan tanımlayarak, Weber’in bürokratik örgütlenme modeli hakkında bilgi verir. | ||||||||||||||||||||
5 | Personel yönetimine ilişkin temel ilkeleri ortaya koyarak, Türkiye’de kamu personel yönetiminin işleyişi, niteliği ve sorunları sıralar. | ||||||||||||||||||||
6 | Kamu yönetiminin denetlenmesine ilişkin süreçleri anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |