Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Yönetimi | SBK 380 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Muttaki ÜNLÜ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı |
Kamu Yönetiminin tanımı, konusu, gelişimi ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi, yönetim düşüncesi, kamu yönetiminin örgütlenmesi, Türk kamu yönetiminin özellikleri, merkezi yönetim örgütü, yerel yönetimler ve hizmet yerinden yönetim kuruluşları, bürokrasi, kamu personel yönetimi, kamu yönetiminin denetlenmesi. |
Dersin İçeriği | Kamu yönetimine ilişkin temel kavramlar, kamu yönetiminin örgütlenmesinde kullanılan ilkeler, merkezden yönetim örgütlenmesi, yerinden yönetim örgütlenmesi, kamuda insan kaynakları yönetimi, kamu yönetiminin denetlenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | “Kamu” kavramından hareketle “kamu yönetimi”nin halkın iradesinin yansıdığı bir yönetim olması gerektiği bilgisini bilir ve yorumlar. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
2 | Türkiye´deki merkezi yönetim örgütlenmesini bilir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Yerinden yönetim kuruluşlarının önemini kavrar ve Türkiye´deki yerinden yönetim kuruluşlarını yapısal ve fonksiyonel açıdan değerlendirebilir. | Gezi / Gözlem, | |
4 | Kamu sektöründeki insan kaynakları yönetiminin temel ilke ve özelliklerini bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
5 | Kamu yönetiminin hesap verebilir olmasının önemini bilir ve kamu yönetiminin hesap verebilirliğinin sağlanmasında kullanılan yöntemleri değerlendirir. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim nedir? Kamu yönetimi nedir? Kamu yönetimi ve özel yönetim arasındaki farklılıklar | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
2 | Merkezden yönetimin tanımı, özellikleri, yararları ve sakıncaları, merkezi yönetim kuruluşlarının örgütlenme biçimleri, kurumların içyapısı, yetki genişliği | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
3 | Yerinden yönetimin tanımı, özellikleri, çeşitleri, yararları ve sakıncaları, yerinden yönetime daha az ve daha çok önem verilmesinin sebepleri, Desantralizasyon düşüncesi, hizmette yerellik ilkesi | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
4 | Türk kamu yönetiminin örgüt yapısı ve temel özellikleri | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
5 | Cumhurbaşkanı, Bakanlar Kurulu, Bakan ve Bakanlıklar, Merkezi Yönetime Yardımcı kuruluşlar | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
6 | İl yönetimi, ilçe yönetimi, bucak yönetimi, bölge yönetimi | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
7 | Yerel Yönetimlerin Önemi ve Dayandığı Değerler, 1982 Anayasası’nda yerel yönetimlere ilişkin düzenlemeler, İl Özel İdaresi (Görevleri, Organları, İl Özel İdaresi Örgütü, İnsan Kaynakları Yönetimi, Mali Yapısı) | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
8 | Belediye Yönetimi (Görevleri, Organları, Örgütü, Mali Yapısı) | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
9 | Arasınav | |
10 | Büyükşehir Belediye Yönetimi (Görevleri, Organları, Örgütü, Mali Yapısı) | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
11 | Hizmet yerinden yönetim kuruluşlarının özellikleri, Kamu İktisadi Teşebbüsleri, Mesleki Kamu Kurumları, Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
12 | Kamuda ve Özel Sektörde İnsan Kaynakları yönetimi, İnsan kaynakları yönetiminde temel ilkeler, Türkiye’de insan kaynakları yönetimin ilkeleri ve özellikleri, Kamu Kurumlarında İstihdam biçimleri | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
13 | Kamu Hizmetine Giriş ,Memurların Statüsü, Disiplin Cezaları, Memurların Eğitimi ve Motivasyonu | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
14 | Siyasi Denetim, İdari denetim, Ombudsman, Yargı denetimi, Baskı Grupları ve kamuoyu denetimi, yönetimde açıklık, Etik | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Eryılmaz, Bilal (2022), Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları (Tüm haftalar) Toprak, Zerrin (2006), Yerel Yönetimler, Nobel Yayınları, 6. Baskı, Ankara, ss. 3-26. (3. hafta) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | “Kamu” kavramından hareketle “kamu yönetimi”nin halkın iradesinin yansıdığı bir yönetim olması gerektiği bilgisini bilir ve yorumlar. | ||||||||||||
2 | Türkiye´deki merkezi yönetim örgütlenmesini bilir. | ||||||||||||
3 | Yerinden yönetim kuruluşlarının önemini kavrar ve Türkiye´deki yerinden yönetim kuruluşlarını yapısal ve fonksiyonel açıdan değerlendirebilir. | ||||||||||||
4 | Kamu sektöründeki insan kaynakları yönetiminin temel ilke ve özelliklerini bilir. | ||||||||||||
5 | Kamu yönetiminin hesap verebilir olmasının önemini bilir ve kamu yönetiminin hesap verebilirliğinin sağlanmasında kullanılan yöntemleri değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |