Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu İhale Hukuku | MLY 458 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | -Bütçe Uygulamaları |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURULLAH ALTUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NURULLAH ALTUN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Tunç İNCE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu kesiminde harcama ve satın alma sürecinin ve hukuki çerçevesinin incelenmesi, ihale yöntemleri, ihale süreci ve işlemleri konusunda temel bilgilerin kazandırılmasıdır.Ayrıca yapılan ihaleler sonrası oluşması muhtelemel tilaflı durumlarla ilgili idareler, Kamu İhale Kurumu,İdare Mahkemeleri, Danıştay Başkanlığı'nın kararlrının hukuki dayanağı ve analiz edilmesi konusunda temel bilgiler sunulmasıdır. |
Dersin İçeriği | Kamu harcama hukuku, ihale yasası, ihale sözleşmeleri, ihalelerde kullanılan yöntemler, İhale ilkeleri, İraz ve İtirazen şikayet süreçleri,İhale kararına muhalefet durumda işetilen hukuki yollar, ihalede yasaklanan fiiler ve cazaları.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu Harcaması kavramı ve ihale kavramı arasındaki ilişkiyi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kamu ihale yöntemlerini tartışır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Mal ve hizmet alım ihaleleri ve yapım işleri ihale süreçlerini tasarlar | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Kamu ihale temel ilkelerini tartışır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İhale kararı sonrasında oluşacak itiraz süreçlerini ve hukuki durumunu açıklar | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Kamu ihalelerinde yasaklanan fiil ve davranışları açıklar | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Devlet kavramı ve kamu kaynaklarının harcanması. | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Hukuk kavramı ve kamu hukukunun gelişimi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | İhale kavramı ve Türkiye’deki gelişimi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu temel kavramlar | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ilkeleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | Arasınav | |
8 | İhale öncesi, sırasında ve sonrasında idare ve ihale komisyonu işlemleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Kamu ihaleleri kapsamında idareye şikayet başvuru süreci | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Kamu İhale Kurumuna itirazen şikayet süreci ve sonuçları | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | İdari yargılama usulünde idare mahkemesine iptal davası başvurusu ve sonuçları | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Danıştay’ın Kamu İhale Kanunu ilkeleri kapsamında kararları | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | Danıştay kararlarını inceleme aşamaları ve örnek karar analizi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | Kamu İhale Kanunu kapsamında yasaklama kavramı ve TCK hükümleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | Sadettin Doğanyiğit, Kamu İhale Kanunu ve Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2008; Kamu ihale mevzuatı. |
|
Ders Kaynakları | Abdullah Uz, Kamu İhale Hukuku, Turhan Yayınevi, Ankara, 2005 Baskı Tarihi,2015/03 Yazar: Gürsel ÖZKAN ,Kamu İhale Kanunu ve Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu Sadettin DOĞANYİĞİT,Yayınevi: Seçkin Yayınları,2023/10 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | ||||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu Harcaması kavramı ve ihale kavramı arasındaki ilişkiyi açıklar | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | |
2 | Kamu ihale yöntemlerini tartışır | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 |
3 | Mal ve hizmet alım ihaleleri ve yapım işleri ihale süreçlerini tasarlar | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
4 | Kamu ihale temel ilkelerini tartışır | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
5 | İhale kararı sonrasında oluşacak itiraz süreçlerini ve hukuki durumunu açıklar | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
6 | Kamu ihalelerinde yasaklanan fiil ve davranışları açıklar | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |