Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz TDS 207 3 1 + 1 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlıklı yaşamın prensiplerini öğrenir
2 Günlük aktivite düzeyine göre ihtiyaç duyulan kaloriyi hesaplayabilir
3 Egzersizin temel ilkelerini benimser
4 Vücut ağırlığıyla yapılabilen egzersizleri programlayabilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sağlıklı yaşamın tanımı ve ilkeleri
2 Sağlıklı bireyin fizyolojik özellikleri
3 Bazal metabolizma ve günlük kalori ihtiyacı
4 Sağlıklı yaşam ve beslenme ilkeleri
5 Vücut bölümleri ve kasları
6 Egzersizde F.I.T.T prensibi
7 F.I.T.T prensibinin egzersiz programlarında kullanılması
8 Vize Sınavı
9 Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerin uygulanması
10 Dairesel antrenman yönteminin uygulanması
11 Denge ve mobilite egzersizlerinin uygulanması
12 Kettlebell egzersizlerinin uygulanması
13 Interval koşu metodu
14 Final Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. X
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
11 Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar X
12 Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular X
13 Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Sağlıklı yaşamın prensiplerini öğrenir 3 2 4 1 4 4 3 4 3 1 3 4 2
2 Günlük aktivite düzeyine göre ihtiyaç duyulan kaloriyi hesaplayabilir 4 2 4 1 4 3 3 4 3 1 3 3 2
3 Egzersizin temel ilkelerini benimser 4 2 4 1 4 3 3 4 4 1 4 4 2
4 Vücut ağırlığıyla yapılabilen egzersizleri programlayabilir 4 2 4 1 3 4 3 4 3 1 3 4 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)