Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz | TDS 207 | 3 | 1 + 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşamın prensiplerini öğrenir | ||
2 | Günlük aktivite düzeyine göre ihtiyaç duyulan kaloriyi hesaplayabilir | ||
3 | Egzersizin temel ilkelerini benimser | ||
4 | Vücut ağırlığıyla yapılabilen egzersizleri programlayabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşamın tanımı ve ilkeleri | |
2 | Sağlıklı bireyin fizyolojik özellikleri | |
3 | Bazal metabolizma ve günlük kalori ihtiyacı | |
4 | Sağlıklı yaşam ve beslenme ilkeleri | |
5 | Vücut bölümleri ve kasları | |
6 | Egzersizde F.I.T.T prensibi | |
7 | F.I.T.T prensibinin egzersiz programlarında kullanılması | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerin uygulanması | |
10 | Dairesel antrenman yönteminin uygulanması | |
11 | Denge ve mobilite egzersizlerinin uygulanması | |
12 | Kettlebell egzersizlerinin uygulanması | |
13 | Interval koşu metodu | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | X | |||||
12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | X | |||||
13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşamın prensiplerini öğrenir | 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 | 2 |
2 | Günlük aktivite düzeyine göre ihtiyaç duyulan kaloriyi hesaplayabilir | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 |
3 | Egzersizin temel ilkelerini benimser | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 |
4 | Vücut ağırlığıyla yapılabilen egzersizleri programlayabilir | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|