Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tıbbi Deontoloji YBP 107 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

 

 

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Meslek etiği ile ilgili genel ve özel bilgilerin etkin öğreniminin desteklenmesi ve etik ilkelerin, etik karar verme becerilerinin, hasta ve sağlık çalışanı haklarının öğrenilmesi. 

Dersin İçeriği

Ahlak ve etik kavramı,Etiğin tarihsel gelişimi,Meslek etiği ve mesleki değerler ,Etik ilkeler, Etik değerler, Sağlık çalışanı ve hasta hakları,Hasta savunuculuğu kavramı,Malpraktis ve yasal düzenlemeler, Sağlık kayıtlarının tutulması ve önemi 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Deontoloji ve Tıbbi Etik Temel Kavramlarını Öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Hasta Haklarını Öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Deontoloji ve Tıbbi Etik Temel Kavramlar
2 Sağlık Çalışanlarının Temel Değerleri
3 Sağlık Bilimlerinde Etik Deontoloji ve Biyoetik
4 Sağlık ve Etik
5 Hasta Hakları
6 Aydınlatılmış Onam
7 Tıp Tarihine Yaklaşım
8 Grup Çalışması
9 Ara sınav
10 Travmalı Hastaya Yaklaşımda Hukuki ve Etik Sorunlar
11 Cinsel Saldırı Olgularının Hukuki ve Etik Boyutu
12 Çocuk İstismarı Olgularının Hukuki ve Etik Boyutu
13 Acil Bakım ve Ambulans Teknikerliği Yönünden Sağlık Mevzuatı
14 Vaka Çalışması Enfeksiyon Hastalarını Klinik Belirti ve Bulgularına Göre Tanıyıp, Korunma Yollarının Öğrenilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. X
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
11 Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar X
12 Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular X
13 Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Deontoloji ve Tıbbi Etik Temel Kavramlarını Öğrenir 4 4 3 1 3 3 3 3 3 1 1 2 4
2 Hasta Haklarını Öğrenir 4 2 3 1 4 4 3 3 4 1 3 3 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,36
Dersin AKTS Kredisi 3