Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aktif Yaşlanma | YBP 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Psiko sosyal rehabiliitasyon Sağlık sosyolojisi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenciler aktif yaşlanma ile ilgili temel kavramları ayırt edeceklerdir. |
Dersin İçeriği | Aktif yaşlanmaya giriş, Yaşlı toplumlarda yaşlanmanın algılanması, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aktif yaşlanma ile ilgili temel kavramları ayırt etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Aktif ve başarılı yaşlanmanın etkenlerini tanımak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Aktif ve başarılı yaşlanmanın öznel ve nesnel yanları ayırt etmek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Aktif ve başarılı yaşlanmada ulusal ve uluslararası sorunları ayırt etmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aktif ve sağlıklı yaşlanmaya genel bir bakış | |
2 | Sosyal politika bağlamında yaşlanma | |
3 | Bilgi teknolojileri ve aktif yaşlanma | |
4 | Kuşaklar arası farklılıklar bağlamında aktif yaşlanma | |
5 | Mesleki açıdan aktif yaşlanma | |
6 | Aktif yaşlanmanın toplumsal belirleyenleri | |
7 | Toplumsal cinsiyet ve aktif yaşlanma | |
8 | Psiko sosyal açıdan aktif yaşlanma | |
9 | Yıl içi sınav | |
10 | Dijitalleşme ve aktif yaşlanma | |
11 | Aktif yaşlanmada koruyucu yaklaşımlar | |
12 | Aktif yaşlanmanın sosyal güvenlik boyutu | |
13 | Yaşam boyu öğrenme açısından aktif yaşlanma | |
14 | Aktif yaşlanmaya yönelik farklı uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından hazırlanmış ders notları |
Ders Kaynakları | Öğretim elemanı tarafından hazırlanmış ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | X | |||||
12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | X | |||||
13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Aktif yaşlanma ile ilgili temel kavramları ayırt etmek | |||||||||||||
2 | Aktif ve başarılı yaşlanmanın etkenlerini tanımak. | |||||||||||||
3 | Aktif ve başarılı yaşlanmanın öznel ve nesnel yanları ayırt etmek. | |||||||||||||
4 | Aktif ve başarılı yaşlanmada ulusal ve uluslararası sorunları ayırt etmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |