Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akut-Kronik Hastalıklar Bilgisi ve Acilleri | YBP 104 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | HEMŞİRE NAİME TAYMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Akut ve kronik hastalıklar ve müdehaleleri ile ilgili temel bilgileri öğrenir |
Dersin İçeriği | Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri,oluşumu, sınıflandırılması;Enfeksiyonlardan korunmada bağışıklama. Bağışıklık tipleri ve bağışlamanın yararları;;Enfeksiyondan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri; Solunum,Sindirim,Deri ve mahoza yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları genel özellikleri, bakım ve koruma önlemleri;AIDS, viral hepatitler. HAV,HBV, diğer virüs hepatitleri, genel özellikler, korunma, kontrol;Kronik Hastalıklar tabımı, Özellikleri, seyri ve evreleri bakımı, Kardiyovasküler sisteme ve Metabolik sisteme ait kronik hastalıklar,Pulmoner Sistemi, Sindirim Sistemi ve Renal Sisteme ait kronik hastalıklar;Kas Sistemi ve Bağışıklık sistemine ait kronik hastalıklar;Nörolojik sisteme ait kronik hastalıklar ve Kronik Yorgunluk Sendromu.;Yaşlılıkta kişilik, yaşlıda organik bozukluklar Yaşlıda Affektif hastalıklar, Yaşlıda anksiyete bozukluklar yaşlılarda şizofreniye benzer paranoid durumlar.;Pramidal ve ekstra pramidal sistem, Cerebeller sistem, Nöromüskülerkavşak, Cerebro Vasküler sistem hastalıkları;Ekstra pramidal sistem hastalıkları (migren ,epilepsi), Preferik sinir hastalıkları, Nörolojik muayene ve otonom sinir sistemi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri,oluşumu, sınıflandırılmasını öğrenir | ||
2 | Enfeksiyonlardan korunmada bağışıklama yöntemlerini öğrenir | ||
3 | kronik Hastalıklar tanımı, Özelliklerini öğrenir | ||
4 | kronik Hastalıkların seyri ve önemini öğrenir | ||
5 | sistemlerde görülen kronik hastalıkları öğrenir | ||
6 | aşlılıkta kişilik, yaşlıda organik bozukluklar Yaşlıda Affektif hastalıklar, Yaşlıda anksiyete bozukluklar yaşlılarda şizofreniye benzer paranoid durumları öğrenir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri,oluşumu, sınıflandırılması | |
2 | Enfeksiyonlardan korunmada bağışıklama. Bağışıklık tipleri ve bağışlamanın yararları; | |
3 | Enfeksiyondan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri; | |
4 | Solunum,Sindirim,Deri ve mahoza yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları genel özellikleri, bakım ve koruma önlemleri | |
5 | AIDS, viral hepatitler. HAV,HBV, diğer virüs hepatitleri, genel özellikler, korunma, kontrol | |
6 | Kronik Hastalıklar tanımı, Özellikleri, seyri ve evreleri bakımı, | |
7 | Kardiyovasküler sisteme ve Metabolik sisteme ait kronik hastalıklar, | |
8 | Pulmoner Sistemi, Sindirim Sistemi ve Renal Sisteme ait kronik hastalıklar | |
9 | Kas Sistemi ve Bağışıklık sistemine ait kronik hastalıklar | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Nörolojik sisteme ait kronik hastalıklar ve Kronik Yorgunluk Sendromu. | |
12 | Yaşlılıkta kişilik, yaşlıda organik bozukluklar Yaşlıda Affektif hastalıklar, Yaşlıda anksiyete bozukluklar yaşlılarda şizofreniye benzer paranoid durumlar. | |
13 | Pramidal ve ekstra pramidal sistem, Cerebeller sistem, Nöromüskülerkavşak, Cerebro Vasküler sistem hastalıkları | |
14 | Ekstra pramidal sistem hastalıkları (migren ,epilepsi), Preferik sinir hastalıkları, Nörolojik muayene ve otonom sinir sistemi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Karadakovan A, Aslan FE, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Ankara: Nobel Kitabevi -Kutsal YG. Temel Geriatri. Ankara: Güneş Kitabevleri, Arıoğlu S, Geriatri ve gerontoloji,nobel yayınevi Kutsal Y G,Temel Geriatri,güneş kitabevi Dülge A., Kronik Hastalıklar, Platform Yayınları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | ||||||
12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | ||||||
13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri,oluşumu, sınıflandırılmasını öğrenir | |||||||||||||
2 | Enfeksiyonlardan korunmada bağışıklama yöntemlerini öğrenir | |||||||||||||
3 | kronik Hastalıklar tanımı, Özelliklerini öğrenir | |||||||||||||
4 | kronik Hastalıkların seyri ve önemini öğrenir | |||||||||||||
5 | sistemlerde görülen kronik hastalıkları öğrenir | |||||||||||||
6 | aşlılıkta kişilik, yaşlıda organik bozukluklar Yaşlıda Affektif hastalıklar, Yaşlıda anksiyete bozukluklar yaşlılarda şizofreniye benzer paranoid durumları öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |