Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk ve Oyun | CGP 108 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans | |
Dersin Türü | Zorunlu | |
Dersin Koordinatörü | YUSUF TIRPAN | |
Dersi Verenler | ||
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı |
|
|
Dersin İçeriği | Oyunun tarihsel gelişimi, oyunun tanım ve özellikleri, okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemi, oyun kuramları, gelişime bağlı oyun aşamaları, oyun çeşitleri ve özellikleri, oyun aracılığıyla çocuğu tanıma yöntemleri, oyun materyallerinin ideal özellikleri ve materyal seçiminde dikkat edilmesi gereken özellikler,oyun saatinin planlanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar, eğitsel amaçlar doğrultusunda oyun ve yaratıcı materyal geliştirme, oyun yolu ile uyumsuz çocuklarda davranış değişikliği yaratma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyun Tanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Oyunun Tarihçesi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kuramcılara Göre Oyunun Gelişimi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Oyun Çeşitleri ve Özellikleri | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Oyunun Eğitimdeki Yeri ve Önemi | ||
6 | Okul Öncesi Dönemde Oyun | ||
7 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun Saatlerinin Planlanması | ||
8 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun Saatlerinin Planlanması | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Eğitimi Güç ve Uyumsuz Çocuklara Oyun Öğretme Teknikleri | ||
11 | Eğitimi Güç ve Uyumsuz Çocuklara Oyun Öğretme Teknikleri | ||
12 | Eğitsel Amaçlar Doğrultusunda Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Oyun Geliştirme | ||
13 | Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Oyun Geliştirme | ||
14 | Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Oyun Geliştirme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun tanımı | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
2 | Oyunun tarihçesi | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
3 | Kuramcılara göre oyunun gelişimi | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
4 | Oyun çeşitleri ve özellikleri | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
5 | Oyunun eğitimdeki yeri ve önemi | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
6 | Okul öncesi dönemde oyun | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
7 | Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun saatlerinin planlanması | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
8 | Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun saatlerinin planlanması | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
9 | ARA SINAV | |
10 | Eğitimi güç ve uyumsuz çocuklara oyun öğretme teknikleri | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
11 | Eğitimi güç ve uyumsuz çocuklara oyun öğretme teknikleri | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
12 | Eğitsel amaçlar doğrultusunda okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirme | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
13 | Okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirme | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
14 | Okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirme | Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oyun Tanımı | ||||||||||||||
2 | Oyunun Tarihçesi | ||||||||||||||
3 | Kuramcılara Göre Oyunun Gelişimi | ||||||||||||||
4 | Oyun Çeşitleri ve Özellikleri | ||||||||||||||
5 | Oyunun Eğitimdeki Yeri ve Önemi | ||||||||||||||
6 | Okul Öncesi Dönemde Oyun | ||||||||||||||
7 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun Saatlerinin Planlanması | ||||||||||||||
8 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun Saatlerinin Planlanması | ||||||||||||||
9 | Ara Sınav | ||||||||||||||
10 | Eğitimi Güç ve Uyumsuz Çocuklara Oyun Öğretme Teknikleri | ||||||||||||||
11 | Eğitimi Güç ve Uyumsuz Çocuklara Oyun Öğretme Teknikleri | ||||||||||||||
12 | Eğitsel Amaçlar Doğrultusunda Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Oyun Geliştirme | ||||||||||||||
13 | Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Oyun Geliştirme | ||||||||||||||
14 | Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Oyun Geliştirme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |