Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Drama | CGP 201 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı drama etkinliklerinin kullanılması ile öğrencilerin niteliklerinin arttırılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Dramanın tanımı,Drama türleri arasında fark ve benzerlikler,Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi,Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki yararları,Yaratıcı drama,Drama teknikleri,Drama türleri,Dramatik etkinlikler,Eğitimde yaratıcı dramanın uygulama basamakları,Drama yapılacak ortamın hazırlanması,Yaratıcı daramada öğretmenin(lider) rolü,Okul öncesi eğitimde dramatik etkinliklerin planlanması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dramanın tanımı ve Drama türleri arasında fark ve benzerlikleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
2 | Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
3 | Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki yararlarını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
4 | Yaratıcı drama, Drama teknikleri,Drama türleri ve Dramatik etkinlikleri öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
5 | Eğitimde yaratıcı dramanın uygulama basamaklarını öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Drama yapılacak ortamın hazırlanmasını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
7 | Yaratıcı daramada öğretmenin(lider) rolünü öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
8 | Okul öncesi eğitimde dramatik etkinliklerin planlanmasını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
9 | Drma sonraso değerlendirme sorularını nasıl kullanacağını bilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramanın tanımı- Drama ve Oyun arasındaki farklılıklar- Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemiDrama Uygulaması | [1] Sayfa:4-11 |
2 | Drama türleri arasında fark ve benzerlikler Eğitici Drama- Yaratıcı Drama - Drama uygulaması | [1] Sayfa:11-18 |
3 | Drama Planı Nasıl Hazırlanır;? Örnek Drama Plan Örneği - Drama Uygulması | [1] Sayfa:18-25 |
4 | Drama Birleşenleri Özellikleri (Drama Ortamı, Öğretmen- Öğrenci)- Drama Uygulaması | [1] Sayfa:25-31 |
5 | Drama da Değerlendirme Soruları Türleri ve Dikkat Edilmesi Greken Noktalar- Drama Uygulaması | [1] Sayfa:31-37 |
6 | Drama teknikleri- Doğaçlama, Pandomim, Sıcak Sandalye- Bilinç Koridoru- Drama Uygulaması | [1] Sayfa:37-41 |
7 | Drama İçin alternatif mekanalrın seçimi ve dikkat edilmesi gerekenler- Drama Uygulaması | [1] Sayfa:41-47 |
8 | YIL İÇİ SINAV | |
9 | (0-18 yaş) Dramatik etkinliklerin planlanması- Öğrenci Drama Uygulamaları | [1] Sayfa:47-55 |
10 | [1] Sayfa:55-61 | |
11 | [1] Sayfa:61-67 | |
12 | [1] Sayfa:67-78 | |
13 | [1] Sayfa:78-89 | |
14 | [1] Sayfa:89-97 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Eğitimde Drama(2000) Neriman ARAL,Ya-Pa Yayınları,İstanbul [2]Okul Öncesi Eğitiminde Drama Teoriden Uygulamaya(2006)Komisyon,Kök Yayınları,Ankara [3]Çocuk Eğitiminde Drama(2004)Nursel Uyar Dalkılıç,Mübeccel Gönen,Epsilon Yayınevi,İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dramanın tanımı ve Drama türleri arasında fark ve benzerlikleri öğrenir. | ||||||||||||||
2 | Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemini öğrenir. | ||||||||||||||
3 | Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki yararlarını öğrenir. | ||||||||||||||
4 | Yaratıcı drama, Drama teknikleri,Drama türleri ve Dramatik etkinlikleri öğrenir. | ||||||||||||||
5 | Eğitimde yaratıcı dramanın uygulama basamaklarını öğrenir. | ||||||||||||||
6 | Drama yapılacak ortamın hazırlanmasını öğrenir. | ||||||||||||||
7 | Yaratıcı daramada öğretmenin(lider) rolünü öğrenir. | ||||||||||||||
8 | Okul öncesi eğitimde dramatik etkinliklerin planlanmasını öğrenir. | ||||||||||||||
9 | Drma sonraso değerlendirme sorularını nasıl kullanacağını bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |