Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hamur Kimyası | GDM 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERPİL ÖZTÜRK MUTİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hamur bileşenleri, hamur oluşturma mekanizması ve çeşitli hamurların yapısı ve üretimleri hakkında bilgiler vermek |
Dersin İçeriği | Hamur bileşenleri ve bunları oluşturan öğelerin kimyasal yapıları, özellikleri, karşılıklı etkileşimleri; hamurda oluşan kimyasal ve biyokimyasal tepkimeler; Hamurun ve hamur ürünlerinin fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal özellikleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Un bileşenlerinin (nişasta, protein, lipid) özelliklerini ve etkileşimlerini kavrar | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Unlu mamüllerde kullanılan temel bileşenler ile hamur yapısına etkilerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Hamur oluşma mekanizmasını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Unlu mamüller üretim teknolojisi konusunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Bazı unlu mamüllerin üretimini laboratuar koşullarında uygular | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Fırıncılık ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tahılların tanımı ve özellikleri | |
2 | Tahılların kimyasal bileşimi-Nişasta ve Gluten | |
3 | Gluten modelleri ve hamur oluşturma mekanizması | |
4 | Protein-lipid ve protein-karbonhidrat etkileşimleri | |
5 | Hamur bileşenleri: temel bileşenler | |
6 | Hamur bileşenleri: yardımcı bileşenler | |
7 | Mayalı hamurlar | |
8 | Ekmek üretim teknolojileri | |
9 | Bisküvi hamurları | |
10 | Kek hamurları | |
11 | Makarna hamurları | |
12 | Dondurulmuş hamurlar | |
13 | Diyetetik fırıncılık ürünleri | |
14 | Ekstrüzyon teknolojisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Power Point Sunusu (Yrd.Doç.Dr.Serpil Öztürk) |
Ders Kaynakları | [2] Hui Y.H., Corke H., De Leyn I., Nip W.Cross N.A., 2006. Bakery Products Science and Technology. Wiley Blackwell Publishig, ISBN-10: 0813801877, ISBN-13: 978-0813801872 [3] Arendt E.K., Bello F.D., 2008. Gluten-Free Cereal Products and Beverages (Food Science and Technology, International Series) ISBN-10: 0123737397, Academic Press; 1 edition (15 Jan 2008) [4] Sluimer P., 2005. Principles of Breadmaking Functionality of Raw Materials and Process Steps. American Association of Cereal Chemists, Inc. St. Paul Minnesota, USA [5] Blanshard, J.M.V., Frazier, P. J., Gaillard, T., 1988. Chemistry and Physics of Baking. The Proceedings of an International Symposium Organized by the Food Chemistry and the School of Agriculture of the University of Nottingham, Royal Society Chemistry. [6] Pomeranz, Y., 1988. Wheat: Chemistry and Technology. American Association of Cereal Chemists, Inc. 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Un bileşenlerinin (nişasta, protein, lipid) özelliklerini ve etkileşimlerini kavrar | ||||||||
2 | Unlu mamüllerde kullanılan temel bileşenler ile hamur yapısına etkilerini kavrar | ||||||||
3 | Hamur oluşma mekanizmasını kavrar | ||||||||
4 | Unlu mamüller üretim teknolojisi konusunu kavrar | ||||||||
5 | Bazı unlu mamüllerin üretimini laboratuar koşullarında uygular | ||||||||
6 | Fırıncılık ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |