Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ofis Yazılımları | ADA 111 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | İşlem Tabloları |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR, Öğr.Gör. ESRİN PALAS, |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. Selçuk NAM Öğr.Gör. ESRİN PALAS BOZKURT |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Ofis yazılımları dersinde; çeşitli kurumların ortak olarak gereksinim duyduğu kayıtların nasıl tutulduğunu anlayabilmelerini, yazışma kurallarını bilmelerini, bilgilerini yapacakları sunum vasıtasıyla aktarabilmeyi, verileri listeler halinde düzenleyebilmelerini, özetlenmesini, karşılaştırılmasını ve grafiksel biçimde sunmasını çeşitli uygulamalar ile gerçekleştirebilmelerine imkan verirİş yaşamı ve ofis ortamında kullanılan yazılımların tanıtılması, kullanılması ve tekniklerinin gösterilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Microsoft Office bileşenleri, Word, Excel, Powerpoint |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kelime işlemcileri kullanabilir, yazışma kurallarını öğrenebilir, profesyonel düzenlemeler yapabilir. | Anlatım, | |
2 | Hesap tabloları programlarını kullanabilir, fonksiyonlarla çalışabilir, grafikler çizerek verilere yorum katabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Sunum programlarını kullanarak bilgileri dinleyicilere aktarabilir, görsel efektler kullanarak profesyonel görünüm verebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Microsoft Word Programını Çalıştırma, Başlık Çubuğu, Hızlı Erişim Araç Çubuğu, Dosya Sekmesi, Şerit, Düzenleme Penceresi, Kaydırma Çubukları, Durum Çubuğu, Görünüm Düğmeleri, Yakınlaştır, Cetvel | |
2 | Microsoft Word programında yapılan temel ve basit işlemler, belge kaydetme, belge görüntüleme ve yazdırma işlemleri, sayfa düzeni, yardım menüsü kullanımı | |
3 | Microsoft Word'de metin biçimlendirme; Yazı Tipini Seçme, Karakter Büyüklüğü, Karakter Yapısını Değiştirme İşlemleri, Biçim Boyacısını Kullanarak Biçimleri Kopyalamak | |
4 | Microsoft Office Excel’in Tanıtımı, MS Office Excel Tasarımı Ve Programını Çalıştırma, Varolan Dosyaları Office Sürümünde Açma, Dosya Menüsünde Bulunan Başlıca İkonlar Ve Görevleri | |
5 | Hücrelerde Bilgi Yapısı, Hücrelere Açıklama Eklemek, Formüllere Genel Bakış, Formülün Parçaları | |
6 | İşlevlerle çalışmak, mantıksal fonksiyonlar | |
7 | Metin ve veri işlemleri | |
8 | Grafiklerle çalışmak, Yeni bir grafik yaratmak, Grafik türünü belirleme, | |
9 | Grafiklerin görünümünü değiştirmek, Grafik türleri | |
10 | Vize Haftası | |
11 | Mıcrosoft PowerPoint; Sunuyu Etkin Kılacak Detaylar, Başarılı Bir Sunum İçin Gereklilikler, PowerPoint ile çalışmaya başlamak,PowerPointi Açma, PowerPoint Sunusu Hazırlama, PowerPoint’ te Şerit ve Özellikleri, Komutların Şeritteki Konum ve Fonksiyonları | |
12 | Microsoft PowerPoint; Sunu Görünümleri, Düzenleri, Tasarımları ve Metin Ekleme, Sunum Görünümleri ve Türleri | |
13 | Microsoft PowerPoint; Sunuya Resim, Tablo ve Çizim Nesneleri Ekleme, Slayt Gösterisi Düzenleme ve Sunumun Çıktısını Alma | |
14 | Gözden Geçirme ve Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Adapazarı Meslek Yüksekokulu "Ofis Yazılımları" Ders Notları |
Ders Kaynakları |
[2] Katherine Murray; MS Office 2007ye İlk Bakış,Bölüm 2.5, Arkadaş Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Acil durum ve afet olayları için problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
2 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistemin parçası olma, yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
3 | Acil durum ve afet olaylarına müdahale operasyonlarına modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında bilgi | ||||||
4 | Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
5 | Müdahale ve iyileştirme aşamalarında çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
6 | Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
7 | Risk yönetimi ve kriz yönetimi aşamalarında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
8 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
9 | Acil durum ve afet yönetimi alanında gerekli duyarlılığa sahip olma ve bu alanlarda öncü olabilme | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
12 | Afet Yönetiminde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
13 | Afet Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
14 | Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
15 | Risk yönetimi, tehlike analizi ve olay yeri yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
16 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; saha ve masa başı uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
17 | Saha uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve sahaya yansıyan sorunları hakkında bilgi; çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
18 | Acil Durum ve Afet Yönetimine ilişkin temel kavramsal yapı ve bilgilerle donanması. | ||||||
19 | Alanında elde ettiği bilgileri raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme | ||||||
20 | Beklenmedik acil durumlar karşısında problemi tanımlama, gerekli birimlerle koordinasyonu sağlama, sorunu ivedilikle çözebilme ve olası diğer sorunlara karşı önlem alabilme | ||||||
21 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme | ||||||
22 | Alana ilişkin kendilerine yöneltilen soruları araştırma ve cevaplama; ayrıca eleştirel düşünebilme ve Acil Durum ve Afet Yönetimine ilişkin problemlere çözüm üretebilme becerisini kazanabilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kelime işlemcileri kullanabilir, yazışma kurallarını öğrenebilir, profesyonel düzenlemeler yapabilir. | ||||||||||||||||||||||
2 | Hesap tabloları programlarını kullanabilir, fonksiyonlarla çalışabilir, grafikler çizerek verilere yorum katabilir. | ||||||||||||||||||||||
3 | Sunum programlarını kullanarak bilgileri dinleyicilere aktarabilir, görsel efektler kullanarak profesyonel görünüm verebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 300 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |