Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi | ANA 509 | 0 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEZİBAN KARACAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KEZİBAN KARACAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sinir sistemi ile ilgili temel kavramları, içerdiği oluşumları, bu oluşumların makroskobik ve mikroskobik anatomilerini, oluşumlar arasındaki ilişkileri, sinir sistemi içinde bulunan damarları, venöz ve cisternal boşlukları, beyin omurilik sıvısı dolaşımını, sinir sistemini saran meningeal yapıları tanımlamak; uygulama derslerinde, kuramsal derslerde tanımlanan tüm oluşumların makroskobik ve mikroskobik özelliklerini kadavra, model ve mikroskop kullanarak kavratmak; klinik öncesi diğer dersler ile bağlantı kurabilmeyi ve kliniğe yaklaşımı mümkün kılmak |
Dersin İçeriği | Medulla spinalis anatomisi, bulbus anatomisi, pons ve mesencephalon anatomisi, cerebellum anatomisi, kranial sinirler, diencephalon ve basal ganglionlar anatomisi, hemispherium cerebri anatomisi, limbik sistem, ventriküler sistem, meningeal yapılar, merkezi sinir sistemi damarları, sinusları ve cisternalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinir sistemi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Sinir sistemi ile ilgili oluşumları kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sinir sisteminin bölümlerini tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Sinir sistemi ile ilgili oluşumları gösterebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Sinir sisteminin fonksiyonel ilişkilerini kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Bazı klinik olayları değerlendirmede yardımcı olabilecek temel bilgileri yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sisteminin genel anatomisi | |
2 | Medulla spinalis anatomisi | |
3 | Medulla spinalis afferent ve efferent yolları | |
4 | Bulbus anatomisi | |
5 | Pons anatomisi | |
6 | Mesencephalon anatomisi | |
7 | Cerebellum anatomisi | |
8 | Diencephalon anatomisi | |
9 | Basal ganglionlar | |
10 | Telencephalon | |
11 | Motor ve duyusal alanlar | |
12 | Rhinencephalon ve limbik sistem | |
13 | Ventriküler sistem ve menengial yapılar | |
14 | Merkezi sinir sistemi damarları, sinusları ve cisternalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Grays Anatomy. 2-Clinically Orientes Anatomy (Keıth L.Moore) 3-Anatomi (Cilt1-2 Kaplan Arıncı,Alaittin Elhan) 4-Nöroanatomi (Doğan Taner) |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsan anatomisi temel bilgilerine hakim olma ve bu bilgileri kullanabilme | X | |||||
2 | Terminoloji hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve kullanabilme | X | |||||
3 | Sistemler ve organların anatomisi ile ilgili temel bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri gerektiğinde aktarabilme | X | |||||
4 | Kadavra diseksiyonu becerisi kazanabilme, sistematik ve topografik olarak uygulayabilme | X | |||||
5 | Literatür taraması yapabilme, bilimsel makale okuma, değerlendirme ve güncel bilgileri takip edebilme | X | |||||
6 | Anatomi bilim alanında makale hazırlayabilme, bildiri sunabilme | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme, akademik yaşamın ahlak kurallarını kavrayabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sinir sistemi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | |||||||
2 | Sinir sistemi ile ilgili oluşumları kavrayabilme | |||||||
3 | Sinir sisteminin bölümlerini tanımlayabilme | |||||||
4 | Sinir sistemi ile ilgili oluşumları gösterebilme | |||||||
5 | Sinir sisteminin fonksiyonel ilişkilerini kavrayabilme | |||||||
6 | Bazı klinik olayları değerlendirmede yardımcı olabilecek temel bilgileri yorumlayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |