Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eleştirel İletişim Kuramları IHR 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN IŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İletişimin disiplinler arası bir bilim olduğu gerçeğinden hareketle, bugüne kadar geliştirilen teori, model ve yaklaşımların sorgulanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders iletişim alanında geliştilen teori, model ve yaklaşımları ele almaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İletişim kuramlarını sıralar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Kuramlara yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir. Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kavramsal Çerçevenin Oturtulması: Kitle, kitle kültürü ve modernizm
2 İletişim alanındaki temel yaklaşımlar: Ana Akım ve Eleştirel Yaklaşımlar
3 Eleştirel Kuramların Oluşumu
4 Frankfurt Okulu
5 Frankfurt Okulu: Adorno
6 Frankfurt Okulu: Horkheimer
7 Frankfurt Okulu: Marcuse
8 Vize sınavı
9 Yapısalcı Medya Çalışmaları
10 Yapısalcı Medya Çalışmaları: Hoggart ve Williams
11 Yapısalcı Medya Çalışmaları: Straus, Sassure, Bart, Eco
12 Post Yapısalcılık
13 Ekonomi Politik Yaklaşım
14 Tartışma ve genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Metin Işık, Kitle İletişim Teorileri

Ders Kaynakları

İrfan Erdoğan ve Korkmaz Alemdar ,Öteki Kuram

Konca Yumlu, Kitle İletişim Kuram ve Araştırmaları, Nam Basım,
Mc Quail Denis ve Swen Windahl, İletişim Modelleri, İmaj Yayınları,
Yasemin İnceoğlu, Medya ve Çocuk Rehberi, Eğitim Kitabevi,
Nurdoğan Rigel, Rüya Körleşmesi, Der Yayınları.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 İletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrar.
2 İletişim kuramlarını sıralar.
3 Kuramlara yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
6. Final 50
5. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sözlü Sınav 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Final 2 15 30
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,04
Dersin AKTS Kredisi 6