Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eleştirel İletişim Kuramları | IHR 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişimin disiplinler arası bir bilim olduğu gerçeğinden hareketle, bugüne kadar geliştirilen teori, model ve yaklaşımların sorgulanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders iletişim alanında geliştilen teori, model ve yaklaşımları ele almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İletişim kuramlarını sıralar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kuramlara yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir. | Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal Çerçevenin Oturtulması: Kitle, kitle kültürü ve modernizm | |
2 | İletişim alanındaki temel yaklaşımlar: Ana Akım ve Eleştirel Yaklaşımlar | |
3 | Eleştirel Kuramların Oluşumu | |
4 | Frankfurt Okulu | |
5 | Frankfurt Okulu: Adorno | |
6 | Frankfurt Okulu: Horkheimer | |
7 | Frankfurt Okulu: Marcuse | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Yapısalcı Medya Çalışmaları | |
10 | Yapısalcı Medya Çalışmaları: Hoggart ve Williams | |
11 | Yapısalcı Medya Çalışmaları: Straus, Sassure, Bart, Eco | |
12 | Post Yapısalcılık | |
13 | Ekonomi Politik Yaklaşım | |
14 | Tartışma ve genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Metin Işık, Kitle İletişim Teorileri |
Ders Kaynakları | İrfan Erdoğan ve Korkmaz Alemdar ,Öteki Kuram Konca Yumlu, Kitle İletişim Kuram ve Araştırmaları, Nam Basım,
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrar. | ||||||||||
2 | İletişim kuramlarını sıralar. | ||||||||||
3 | Kuramlara yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
6. Final | 50 |
5. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |