Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yerel Yönetimler ve Sorunları | UMS 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSA EKEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belediyeler, ülkemizde, genel olarak diğer yerel yönetimlere göre daha önemlidir. Türkiye?de halkın %83?ünün belediye sınırları içinde yaşadığı düşünüldüğünde belediyelerin önemi ortaya çıkmaktadır. Ayrıca, 5393 sayılı yeni Belediye Kanunu, hem kamu hizmetinden yararlananlar hem de yerel kamu hizmeti sunanlar için yeni planlar, politikalar ve araçlar ortaya çıkarmaktadır. Bu gelişmelerin belediye yönetimine yansımaları ve bu süreçte ortaya çıkan sorunların analiz edilmesi gerekir. |
Dersin İçeriği | Kamu yönetimi içinde yerel yönetimler, Yerel yönetimlerin tanımı, önemi, dayandığı değerler, yerel demokrasi, Dünya'da yerel yönetimlerin tarihi ve gelişimi, Türkiye'de yerel yönetimlerin tarihi ve gelişimi, Anayasalarda yerel yönetimler, Yerel yönetim kuruluşları; belediye, büyükşehir belediyesi, il özel idaresi ve köyler; Yerel yönetim birlikleri, Yerel yönetimlerde hizmet yöntemleri, Yerel yönetimlerde yeniden yapılanma, Yerel yönetimlerin uluslararası ilişkileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kent yönetimi tarihini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türkiye'de belediyelerin gelişimini bilir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yerel yönetimleri ve dayandığı değerleri bilir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Belediye yapısını ve mevzuatını bilir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | il özel idaresi yapısını ve mevzuatını bilir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Köy yönetimini, mahalli idare birliklerini bilir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent yönetiminin tarihi gelişimi | |
2 | Merkezden yönetim yerinden yönetim ayrımı | |
3 | Yerel yönetimlerin dayandığı değerler | |
4 | Türkiye'de belediyecilik tarihi | |
5 | Anayasalarda yerel yönetimler | |
6 | Belediyenin yapı, işleyiş, yetki ve görevleri | |
7 | Büyükşehir belediyelerinin yapı işleyiş, yetki ve görevleri | |
8 | Belediyenin Organları: Meclisi, Encümen, Başkan | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Belediyelerin mali yapısı | |
11 | İl özel idaresinin yapı, işleyiş, yetki ve görevleri (il yapısının tarihi gelişimi dahil) | |
12 | Köy yönetimi yapısı, işleyişi, yetki ve görevleri | |
13 | Merkezi yönetim yerel yönetim ilişkileri | |
14 | Yerel yönetimlerde reform |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS sistemine haftalık olarak yüklenmektedir. |
Ders Kaynakları | Henri Pirenne, Ortaçağ Kentleri KELEŞ, Ruşen, Yerinden Yönetim ve Siyaset, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | X | |||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | X | |||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kent yönetimi tarihini bilir | ||||||||||
2 | Türkiye'de belediyelerin gelişimini bilir | ||||||||||
3 | Yerel yönetimleri ve dayandığı değerleri bilir | ||||||||||
4 | Belediye yapısını ve mevzuatını bilir | ||||||||||
5 | il özel idaresi yapısını ve mevzuatını bilir | ||||||||||
6 | Köy yönetimini, mahalli idare birliklerini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 191 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |