Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yerel Yönetimler ve Sorunları | UMS 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kent yönetimi tarihini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türkiye'de belediyeciliğin gelişimini bilir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Belediyelerin dayandığı temel değerleri bilir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Belediye yapısını ve mevzuatını bilir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İl özel idaresi tarihini, yapısını ve mevzuatını bilir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Köy yönetimi tarihini, yapısını ve mevzuatını bilir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent yönetiminin tarihi gelişimi | |
2 | Merkezden yönetim ve yerinden yönetim ayrımı | |
3 | Yerel yönetim değerleri | |
4 | Türkiye'de belediyecilik tarihi | |
5 | Anayasalarda yerel yönetim ilkeleri | |
6 | Belediyenin yapı, işleyiş, yetki ve görevleri | |
7 | Büyükşehir belediyelerinin yapı işleyiş, yetki ve görevleri | |
8 | Belediyenin Organları: Meclisi, Encümen, Başkan | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Belediyelerin mali yapısı | |
11 | İl özel idaresinin yapı, işleyiş, yetki ve görevleri (il yapısının tarihi gelişimi dahil) | |
12 | Köy yönetimi yapısı, işleyişi, yetki ve görevleri | |
13 | Mahalli idare birlikleri | |
14 | Merkezden yönetim yerinden yönetim ilişkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS sistemine haftalık olarak yüklenmektedir. |
Ders Kaynakları | Henri Pirenne, Ortaçağ Kentleri KELEŞ, Ruşen, Yerinden Yönetim ve Siyaset, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kent yönetimi tarihini bilir | ||||||||||
2 | Türkiye'de belediyeciliğin gelişimini bilir | ||||||||||
3 | Belediyelerin dayandığı temel değerleri bilir | ||||||||||
4 | Belediye yapısını ve mevzuatını bilir | ||||||||||
5 | İl özel idaresi tarihini, yapısını ve mevzuatını bilir | ||||||||||
6 | Köy yönetimi tarihini, yapısını ve mevzuatını bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 181 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |