Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye’De İdari Reform | SBK 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulkadir AKSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye´de kamu yönetiminin yeniden yapılanması üzerinde uzun süre tartışılmış bir konudur. Bu dersin amacı bu yeniden yapılanmayı anlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Türkiye´de kamu yönetiminin yeniden yapılanma çalışmaları ve kamu yönetiminin yaşadığı dönüşüm |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu yönetiminin yeniden yapılanma çalışmaları ve kamu yönetiminin yaşadığı dönüşümü bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Yeniden yapılanma ihtiyacını kavrar, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk kamu yönetiminin temel sorunlarını tanır ve çözümler, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Türkiye´de İdarenin yeniden yapılanması hakkında temel kavramları bilir, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Türkiye´de İdarenin yeniden yapılanmanın nedenlerini bilir, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Yeniden yapılanma çalışmalarını ve etki eden faktörleri bilir ve kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeniden yapılanma kavramı. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Değişimin çeşitleri ve özellikleri. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Kamu yönetimini ve özelliklerini anlamak. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Kamu yönetiminde değişim ve yeniden yapılanma ihtiyacı. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Kamu yönetiminin sorunları (I). | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Kamu yönetiminin sorunları (II). | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Kamu yönetiminin sorunları (III). | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Yarıyıliçi sınavı. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Yeniden yapılanmanın nedenleri: Tanzimat öncesi. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Yeniden yapılanmanın nedenleri: Tanzimat | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Yeniden yapılanmanın nedenleri: Cumhuriyet´in kuruluşundan 1950 yılına kadar. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Yeniden yapılanmanın nedenleri: 1950-1980 arası dönem. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Yeniden yapılanmanın nedenleri: 1980-2000 arası dönem. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Yeniden yapılanmanın nedenleri: 2000 sonrası dönem. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | M. Akif Özer, 21. Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara-2008; Bekir Parlak, Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar, Turhan Kitabevi, Ankara-2008; Hüseyin Yayman, Türkiye?nin İdari Reform Tarihi, Turhan Kitabevi, Ankara-2008; Ed: Hüseyin Özgür ve Muhammet Kösecik, Yerel Yönetimler Üzerine Güncel Yazılar -I-, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara-2005; Ed: Hüseyin Özgür ve Muhammet Kösecik, Yerel Yönetimler Üzerine Güncel Yazılar -II-, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara-2007; TODAİE, Yerel Yönetimler Sempozyumu Bildirileri, YAYINA Hazırlayanlar: Birgül A. Güler ve Ayşegül Sabuktay, Ankara-2000; Hamza Al, ?Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Türk Kamu Yönetiminde Yeni Denetim Yaklaşımları?, Kamu Yönetimi Yazıları, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007; Erol Eren, Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınları, İstanbul, 1998; Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 8. Baskı, Erkam Matbaası, İstanbul, 2008; Musa Eken, Yönetimde Şeffaflık, Sakarya Kitabevi, 2006; |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | ||||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | ||||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu yönetiminin yeniden yapılanma çalışmaları ve kamu yönetiminin yaşadığı dönüşümü bilir. | ||||||||||
2 | Yeniden yapılanma ihtiyacını kavrar, | ||||||||||
3 | Türk kamu yönetiminin temel sorunlarını tanır ve çözümler, | ||||||||||
4 | Türkiye´de İdarenin yeniden yapılanması hakkında temel kavramları bilir, | ||||||||||
5 | Türkiye´de İdarenin yeniden yapılanmanın nedenlerini bilir, | ||||||||||
6 | Yeniden yapılanma çalışmalarını ve etki eden faktörleri bilir ve kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |