Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Antibiyotik Duyarlılık Testleri | TMB 511 | 0 | 4 + 2 | 6 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HANDE TOPTAN, |
Dersin Yardımcıları | Açık kaynaklar ve online kütüphaneler |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Enfeksiyon etkeni olan bakterilerin tedavilerinde kullanılan kimyasallar ve kullanımlarının öğretilmesi hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Antibiyotiklerin sınıflandırılması, etki mekanizmaları, antibiyotik duyarlılık testleri, sonuçların yorumlanması, raporlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Antibiyotikler ve etki mekanizmalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | MİK ve MBK kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Antibiyotik duyarlılık testlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Standardizasyon ve sonuçların yorumlanmasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve laboratuvar kuralları | |
2 | Antibiyotik nedir? Antibiyotiklerin sınıflandırılması. Antibiyotik etki mekanizmaları | |
3 | Minimal inhibisyon konsantrasyon (MİK) | |
4 | Minimal bakterisidal konsantrasyon (MBK) | |
5 | Tüp dilüsyon yöntemi | |
6 | Agar dilüsyon yöntemi | |
7 | Disk difüzyon yöntemi | |
8 | Antimikrobiyal gradient metod (E-Test) | |
9 | Otomatik sistemler | |
10 | Antibiyotik duyarlılık testlerinde standardizasyon | |
11 | Rutin uygulamalarda antibiyotiklerin seçilmesi | |
12 | Test sonuçlarının yorumlanması | |
13 | Mevcut antibiyotik duyarlılık yöntemleri ve geleceğe bakış | |
14 | Antibiyotik duyarlılık testlerinde özellikli uygulamalar, yorumlanmarında çıkabilecek sorunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Sherris Medical Microbiology, An Introduction to Infectious Diseases, 4th. ed., Kenneth J. Rhan, C. George Ray. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma | X | |||||
2 | Hastalık yapış biçimlerini bilme | X | |||||
3 | hasta örneklerinden etken mikrorganizmaların tanımlanması ve antibiyotik etkinliklerinin belirlenmesi | ||||||
4 | Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme | X | |||||
5 | Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme | X | |||||
6 | Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Antibiyotikler ve etki mekanizmalarını bilir. | 5 | 5 | ||||
2 | MİK ve MBK kavramlarını bilir. | 5 | 5 | 5 | |||
3 | Antibiyotik duyarlılık testlerini bilir. | 5 | 5 | ||||
4 | Standardizasyon ve sonuçların yorumlanmasını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |