Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretimde Planlama ve Değerlendirme TMB 627 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretimde Planlama ve Değerlendirmenin kapsamlı olarak öğrenilmesi amaçlanmıştır

Dersin İçeriği

Eğitici alanını ne kadar iyi bilirse bilsin, sahip olduğu bilgileri davranış olarak başakalarına kazandıramazsa başarı sağlayamaz.

Sahip olduğu bilgilerin başkalarınca kazanımında eğiticinin örneklendirmeleri çeşitlendirebilme ve güncelleştirebilme için genel kültür bilgisine sahip olmasının gerekliliği kadar eğitici nosyonuna sahip olması gerekir.

Bu yüzden öğretim sürecini planlama, çeşitlilik getirebilme, öğretim sürecini etkili kullanma, katılımcı öğretim ortamı düzenleme ve gelişimi izleme son derece önemlidir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Leyla KüçükahmetNobel Akademi Yayınları ISBN:9789755916132

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi X
2 Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi
3 Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi
4 Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi
5 Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi
6 Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi
7 Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi
8 Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi
9 Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi
10 Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi
11 Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi
12 Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi
13 Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi
14 Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 90
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 10 1 10
Performans Görevi (Seminer) 10 1 10
Final 1 3 3
Performans Görevi (Uygulama) 10 1 10
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6