Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Mikrobiyoloji | TMB 602 | 0 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TAYFUR DEMİRAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mikrobiyolojide kullanılan genel kavramlar ve kullanılan teknikleri hakkında temel bilgileri öğrenmek |
Dersin İçeriği | Mikrobiyolojinin Tarihçesi, Sınıflandırma ve Adlandırma, Çoğalma ve Etkili Faktörler, Ortak Yaşam, Patojenite, Genetik (Mikroorganizma Genetiği), Bakteriler, Fungi, Virüsler, Algler, Protozoa, Besiyerleri, Mikroorganizma İzolasyonu ve Tanısı (İdentifikasyon), Tipik Laboratuvar Hataları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyolojinin Tarihçesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Sınıflandırma ve Adlandırma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Çoğalma ve Etkili Faktörler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Ortak Yaşam | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Patojenite | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Genetik (Mikroorganizma Genetiği) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Bakteriler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Fungi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Virüsler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
10 | Algler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
11 | Protozoa | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
12 | Besiyerleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
13 | Mikroorganizma İzolasyonu ve Tanısı (İdentifikasyon) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
14 | Tipik Laboratuvar Hataları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrobiyolojinin Tarihçesi | |
2 | Sınıflandırma ve Adlandırma | |
3 | Çoğalma ve Etkili Faktörler | |
4 | Ortak Yaşam | |
5 | Patojenite | |
6 | Bakteriler | |
7 | Genetik (Mikroorganizma Genetiği) | |
8 | Fungi | |
9 | Virüsler | |
10 | Algler | |
11 | Protozoa | |
12 | Besiyerleri | |
13 | Mikroorganizma İzolasyonu ve Tanısı (İdentifikasyon) | |
14 | Tipik Laboratuvar Hataları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tıbbi Mikrobiyoloji, Yazar: Geo. F. Brooks, Karen C. Carroll, Janet S. Butel, Stephen A. Morse, Timothy A. Mietzner Tıbbi Mikrobiyoloji Laboratuvar Kitabı, Yazar: Prof. Dr. Mustafa Altındiş |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | ||||||
2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | ||||||
3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | ||||||
4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | ||||||
5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | ||||||
6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | ||||||
7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | ||||||
8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | ||||||
9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | ||||||
10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | ||||||
11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | ||||||
12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | ||||||
13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | ||||||
14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikrobiyolojinin Tarihçesi | ||||||||||||||
2 | Sınıflandırma ve Adlandırma | ||||||||||||||
3 | Çoğalma ve Etkili Faktörler | ||||||||||||||
4 | Ortak Yaşam | ||||||||||||||
5 | Patojenite | ||||||||||||||
6 | Genetik (Mikroorganizma Genetiği) | ||||||||||||||
7 | Bakteriler | ||||||||||||||
8 | Fungi | ||||||||||||||
9 | Virüsler | ||||||||||||||
10 | Algler | ||||||||||||||
11 | Protozoa | ||||||||||||||
12 | Besiyerleri | ||||||||||||||
13 | Mikroorganizma İzolasyonu ve Tanısı (İdentifikasyon) | ||||||||||||||
14 | Tipik Laboratuvar Hataları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |