Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimya | MYO 115 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimyanın temel kavramları konusunda bilgi, beceri ve uygulama yetkinlikleri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Madde Kavramı, Atomun Yapısı ve Periyodik Sistem, Radyoaktivite, Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometrisi, Çözeltiler, Kimyasal Bağlar, Moleküller, Gazlar, Sıvı ve Katı Maddeler, Asitler, Bazlar, Tuzlar ve Oksitler
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Madde ve özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Atomun yapısı yardımıyla periyodik cetveli ve sistematiğini kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kimyanın temel kanunlarının ve kuramlarının, kimyasal olaylardaki işleyişini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Kimyasal reaksiyonları ve hesaplamalarını kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edilebilme özelliklerini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Çözeltilerin kaynama ve donma noktaları, buhar basıncı gibi özelliklerini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Asitlerin, bazların ve tuzların yapısını kavrar ve aralarındaki ilişkiyi kurar. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyanın tanımı, alanları, önemi, hayatımıza etkisi ve kimyanın tarihsel gelişimi | |
2 | Madde ve özellikler | |
3 | Atom yapısı ve özellikleri | |
4 | Periodik Tablo ve özellikleri | |
5 | Periodik Tablo ve özellikleri | |
6 | Kimyasal Bağlar | |
7 | Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamaları | |
8 | Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamaları | |
9 | Gazlar | |
10 | yıl içi sınavı | |
11 | Sıvılar | |
12 | Sulu çözeltiler ve karışımları | |
13 | Sulu çözeltiler ve karışımları | |
14 | Katılar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aydın, A.O. Sevinç, V., Şengil, İ.A.;Temel Kimya; Aşiyan Yayınları, 2001, Adapazarı Petrucci,R.H., Harwood, W.S., Herring, F.G. General Chemistry, (10. Baskıdan Çeviri: Uyar, T., Aksoy, S.,İnam, R.) Genel Kimya: İlkeler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara, 2012. Chang, R. General Chemistry, (4. Baskıdan Çeviri: Uyar, T., Aksoy, S., İnam, R.) Genel Kimya: Temel Kavramlar, Palme yayıncılık, Ankara, 2006.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili güncel bilgileri içeren önlisans düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Mesleği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak, verileri değerlendirir,yorumlar,çözüm önerileri sunar.. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve mesleği ile gerekli iletişimi kurabilir. | X | |||||
9 | Mesleki çalışmalarıbağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | X | |||||
10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | X | |||||
12 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | X | |||||
13 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | X | |||||
14 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Madde ve özelliklerini kavrar | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
2 | Atomun yapısı yardımıyla periyodik cetveli ve sistematiğini kavrar. | 5 | 5 | ||||||||||||
3 | Kimyanın temel kanunlarının ve kuramlarının, kimyasal olaylardaki işleyişini açıklar | 5 | |||||||||||||
4 | Kimyasal reaksiyonları ve hesaplamalarını kavrar | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
5 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edilebilme özelliklerini kavrar | 5 | 5 | ||||||||||||
6 | Çözeltilerin kaynama ve donma noktaları, buhar basıncı gibi özelliklerini kavrar | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
7 | Asitlerin, bazların ve tuzların yapısını kavrar ve aralarındaki ilişkiyi kurar. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,88 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |