Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nükleer Tıp | IAY 213 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. TALHA ZAFER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Radyoizotop/Radyonüklid maddelerin Nükleer tıpta kullanımı, Nükleer tıbbın hastalıkların teşhis ve tedavisinde kullanımı ile Nükleer tıp uygulamalarının öğrenimi |
Dersin İçeriği | Nükleer Tıbbın önemi, Radyasyon fiziği, Radyasyon doz birimleri, Radyasyon sayım cihazları, Radyoizotoplar-radyofarmostik maddeler, Radyasyonun Hücresel Düzeyde Etki Mekanizması, Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri, Radyonüklid Metodları ve Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemleri, Radyoloji ve Radyoloji Uygulamaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Radyasyon fiziğini öğrenir | Anlatım, | |
2 | Radyasyon doz birimleri öğrenir | Anlatım, | |
3 | Radyasyon sayım cihazlarını ve kullanımını öğrenir | Anlatım, | |
4 | Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri öğrenir | Anlatım, | |
5 | Radyasyonun biyolojik etkilerini öğrenir | Anlatım, | |
6 | Radyoaktif kirlenmenin temizlenmesi öğrenir | Anlatım, | |
7 | Radyonüklid Metodlarını öğrenir | Anlatım, | |
8 | Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemlerini öğrenir | Anlatım, | |
9 | Radyoloji ve Radyoloji Uygulamalarını öğrenir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nükleer Tıpa Giriş | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
2 | Radyasyon fiziği | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
3 | Radyasyon fiziği | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
4 | Radyasyon doz birimleri | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
5 | Radyasyon sayım cihazları | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
6 | Radyoizotoplar-radyofarmostikler | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
7 | Radyasyonun Hücresel Düzeyde Etki Mekanizması | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
8 | Radyasyonun Hücresel Düzeyde Etki Mekanizması | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
9 | Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
10 | Yıl içi sınavı | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
11 | Radyonüklid Metodları | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
12 | Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemleri | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
13 | Radyoloji ve Uygulamaları | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
14 | Radyoloji ve Uygulamaları | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Slayt Sunum |
Ders Kaynakları | [1] Prof. Dr. Adalet, I.;Prof. Dr. Mudun, A.; Prof. Dr. Ünal, S.;N.; Doç. Dr. Türkmen, C.; Nükleer Tıp Ders Kitabı; İstanbul Üniversitesi Yayın No: 5041. ISBN No: 978-975-404-902-2. İstanbul , 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Radyasyon fiziğini öğrenir | ||||||||||
2 | Radyasyon doz birimleri öğrenir | ||||||||||
3 | Radyasyon sayım cihazlarını ve kullanımını öğrenir | ||||||||||
4 | Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri öğrenir | ||||||||||
5 | Radyasyonun biyolojik etkilerini öğrenir | ||||||||||
6 | Radyoaktif kirlenmenin temizlenmesi öğrenir | ||||||||||
7 | Radyonüklid Metodlarını öğrenir | ||||||||||
8 | Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemlerini öğrenir | ||||||||||
9 | Radyoloji ve Radyoloji Uygulamalarını öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |