Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medeni Usul Hukuku I | HUK 309 | 5 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. RECEP AŞİT |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. RECEP AŞİT, Dr.Öğr.Üyesi OZAN TOK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulhalim TIRABZON |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Medeni Yargılama Hukuku'nun detaylı incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Medeni Usul Hukukunun Konusu, Amacı, Tarihi Gelişimi, Mahkeme Teşkilatı ve Yargı Görevlileri, Görev, Yetki, Yargılamaya Hakim Olan İlkeler, Davada Taraflar, Dava Arkadaşlığı ve Davaya Müdahale, Tebligat, Süreler, Eski Hale Getirme, Dava Türleri, Dava Şartları ve İlk İtirazlar, Dava Konusu, Davanın Açılması ve Karşı Dava, Dava Konusu, Davanın Açılması ve Karşı Dava, Davanın Geri Alınması, Dava Konusunun Devri, İradi Taraf Değişikliği, Ön İnceleme ve Tahkikat |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medeni Usul Hukukunun Konusu, Amacı, Tarihi Gelişimi | |
2 | Mahkeme Teşkilatı ve Yargı Görevlileri | |
3 | Görev | |
4 | Yetki | |
5 | Yargılamaya Hakim Olan İlkeler | |
6 | Davada Taraflar | |
7 | Dava Arkadaşlığı ve Davaya Müdahale | |
8 | Tebligat, Süreler, Eski Hale Getirme | |
9 | Dava Türleri | |
10 | Dava Şartları ve İlk İtirazlar | |
11 | Dava Konusu, Davanın Açılması ve Karşı Dava | |
12 | İddia ve Savunmanın Değiştirilmesi Ve Genişletilmesi Yasağı ve Islah | |
13 | Davanın Geri Alınması, Dava Konusunun Devri, İradi Taraf Değişikliği | |
14 | Ön İnceleme ve Tahkikat |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ali Cem BUDAK/Varol KARAASLAN: Medenî Usûl Hukuku, 2023, 7. Baskı, 567 Sayfa Hakan Pekcanıtez/Oğuz Atalay/Muhammed Özekes: Medenî Usûl Hukuku Ders Kitabı, İstanbul, 2020, 8. Bası, 680 Sayfa Ramazan ARSLAN/Ejder YILMAZ/Sema TAŞPINAR AYVAZ/Emel HANAĞASI: Medenî Usûl Hukuku, 2020/10 6. Baskı, 839 Sayfa
Baki KURU/Burak AYDIN: İSTİNAF Sistemine Göre Yazılmış Medenî Usul Hukuku (Ders Kitabı), 2021/2, 5. Baskı, 736 Sayfa |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |