Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Decısıon Makıng and Spread Sheet and Excel | ISL 447 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Asuman Üstündağ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İş hayatında MS Excel yoğun olarak kullanılan etkin bir çözüm aracıdır. Özellikle yönetsel görevleri olan kişiler, bilgileri kategorize etme, yorumlama, çapraz sorgulamasını yapma, karar vermeyi kolaylaştıracak hale getirme, bağlı olduğu yöneticiye veya üst kurula doğru, hızlı ve kolay anlaşılır bir şekilde raporlama yapma noktasında yönetsel etkinliklerini artırabilmek adına Excel´den önemli faydalar elde edebilirler. Bu derste öğrencilere farklı karar verme tekniklerinin Excel'de nasıl modelleneceğinin ve çözümün nasıl elde edileceğinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Derste genel olarak Microsoft Excel ve tablolama programları ile ilgili temel bilgiler verildikten sonra işletme problemlerinin çözümünde Excel´in nasıl kullanılacağı, modellerin nasıl oluşturulacağı, oluşturulan modellerin Excel yardımı ile nasıl optimum çözüme ulaştırılacağı ve çözümün nasıl yorumlanacağı irdelenecektir. Öğrenciler, işletmelerin karşılaştığı problemler üzerinden analitik düşünmeyi ve yorum yapmayı öğreneceklerdir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletme problemlerini modelleyebilme | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Analitik düşünme | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Excel kullanımını geliştirme | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Fonksiyonlar | |
2 | Doğrusal Programlama | |
3 | Ulaşım ve Atama Problemleri | |
4 | Şebeke Problemleri | |
5 | Tamsayılı Programlama | |
6 | Hedef Programlama | |
7 | Doğrusal Olmayan Programlama | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oyun Teorisi | |
10 | Kuyruk Modelleri | |
11 | Markov Analizi | |
12 | Simülasyon | |
13 | Örnek Problem Çözümü | |
14 | Örnek Problem Çözümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Microsoft Excel Data Analysis and Business Modeling (Office 2021 and Microsoft 365), Wayne Winston , Pearson Education, USA, 2022 Excel Models for Business and Operations Management, John F. Barlow, Wiley, England, 2005 100 Excel Simulations, Dr. Gerard M. Verschuuren, Holy Macro! Books, USA, 2017 İşletme Yöneticileri için Excel ile Sayısal Karar Verme Teknikleri, Erkut Düzakın, Kare Yayınları, İstanbul, 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletme problemlerini modelleyebilme | 5 | 5 | |||||||
2 | Analitik düşünme | 5 | 5 | |||||||
3 | Excel kullanımını geliştirme | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |