Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Brand Management | ISL 421 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, ürüne değer katan marka kavramı ve marka ile ilişkili kavramların açıklanarak, başarılı markaların nasıl yönetildiğinin stratejik bakış açısıyla ele alınması ve bu konuların teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, markanın tanımı, isminin seçimi ve marka konumlandırması, marka denkliği, marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği, marka denkliği ve ölçümü, marka yaratma stratejileri oluşturulması, marka iletişimi ve uygulanmalarının örnekler yardımıyla açıklanmasıdır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Markanın Tanımı ve Markalamanın Önemi | |
2 | Marka Yönetimi ve Markalama Kararları | |
3 | Marka Yönetimi ve Markalama Kararları | |
4 | Marka Bilinirliliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Marka Çağrışımları | |
5 | Markanın Konumlandırması | |
6 | Marka Değeri ve Ölçümü | |
7 | Rekabete Yönelik Marka Stratejileri | |
8 | Vize haftası | |
9 | Rekabete Yönelik Marka Stratejileri | |
10 | Marka Genişlemeleri | |
11 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi | |
12 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi | |
13 | Perakendeci Markaların Pazarlama Stratejileri | |
14 | Örnek olaylar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Keller Kevin Lane, (2013), Strategic Brand Management, Pearson. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Duygu Fırat (2011), Beta Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar. | |||||||||
2 | Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir. | |||||||||
3 | Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||
4 | İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |