Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Brand Management ISL 421 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı, ürüne değer katan marka kavramı ve marka ile ilişkili kavramların açıklanarak, başarılı markaların nasıl yönetildiğinin stratejik bakış açısıyla ele alınması ve bu konuların teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, markanın tanımı, isminin seçimi ve marka konumlandırması, marka denkliği, marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği, marka denkliği ve ölçümü, marka yaratma stratejileri oluşturulması, marka iletişimi ve uygulanmalarının örnekler yardımıyla açıklanmasıdır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Markanın Tanımı ve Markalamanın Önemi
2 Marka Yönetimi ve Markalama Kararları
3 Marka Yönetimi ve Markalama Kararları
4 Marka Bilinirliliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Marka Çağrışımları
5 Markanın Konumlandırması
6 Marka Değeri ve Ölçümü
7 Rekabete Yönelik Marka Stratejileri
8 Vize haftası
9 Rekabete Yönelik Marka Stratejileri
10 Marka Genişlemeleri
11 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi
12 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi
13 Perakendeci Markaların Pazarlama Stratejileri
14 Örnek olaylar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Keller Kevin Lane, (2013), Strategic Brand Management, Pearson.                                                                                                              Ahmet Hamdi İslamoğlu, Duygu Fırat (2011), Beta Yayınevi                                                            
Serkan Kılıç ve Hakan Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri, Sistem Yayıncılık                                                                Işıl Karpat Aktuğlu (2004), Marka Yönetimi, İletişim Yayınları.                                                                                                                    David, A. A. (1996), Building Strong Brands, The Free PressKeller Kevin Lane, (2008), Strategic Brand Management, Pearson.TİLDE Heing, Charlotte F. Knutdzer,Mogens Bijerre, (2009) Brand Management: Research, theory and practice, Routledge.
David, A. A. (1996), Building Strong Brands, The Free Press.
Işıl Karpat Aktuğlu (2004), Marka Yönetimi, İletişim Yayınları.
Aslı Yüksel, Ülkü Yüksel (2009) Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi, Beta Yayınları.
Serkan Kılıç ve Hakan Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri, Sistem Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar.
2 Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir.
3 Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur.
4 İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 2 7 14
Ödev 1 7 7
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5