Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organızatıonal Communıcatıon | ISL 354 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim kavramının anlamını, sürecini, türlerini ve şekillerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Örgüt kuramları ve iletişimi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
3 | İletişimin fonksiyonlarını öğrenir. | Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | İletişim süreci ve iletişimin unsurlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
5 | İletişim türleri ve şekillerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
6 | İletişimin işleyiş modellerini öğrenir. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | |
7 | İletişimin engelleri ve ortadan kaldırılmasını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
8 | Örgütsel iletişimin işleyişini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Proje, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Örgütlerde iletişimin engellerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, | |
10 | Örgütlerde yazılı iletişimi ve önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Proje, | |
11 | Örgütlerde teknik iletişim konusunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
12 | Bilgi teknolojileri ve örgütsel iletişim konusunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | Örgütsel iletişimin etkin yönetimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve kavramsal çerçeve | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Örgüt Kuramları ve İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | İletişim kavramı ve iletişim fonksiyonları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | İletişim Süreci ve İletişimin Unsurları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | İletişim Türleri ve Şekilleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Örgütsel İletişimin Modelleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Örgütsel İletişimin İşleyişi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Örgütsel İletişim Ağ Modelleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Ara Sınav | |
10 | Örgütsel İletişim Engelleri ve Ortadan Kaldırılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Örgütlerde Yazılı iletişim Örnekleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Örgütlerde Teknik İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Örgütsel İletişimde Etkinlik Faktörleri ve Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tutar, Hasan, (2009) Örgütsel İletişim, Seçkin Yayınları, Ankara |
Ders Kaynakları | Aktaş, Ş. - O. Gündüz; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara, 2001. Atabek, Ümit; İletişim ve Teknoloji, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2001 Bensghir, Türksel Kaya; Bilgi Teknolojileri Ve Örgütsel Değişim, Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü, Ankara, 1996. Bovee, C. L., Thill, J. V. (2000). Business Communication Today, New Jersey: Prentice Hall, Devrim, James & W. Tankard; Communication Theories, Origins, Methods and Use in the Mass Media, Longman, New York 1992. Goldhaber, G. M. (1990). Organizational Communication. Dubuque, IA: Wm. C. Brown Gökçe, Orhan; İletişim Bilimine Giriş, Turhan Kitapevi, Basım-Yayın Ltd. Şti., Ankara, 1998 Gürgen, Haluk; Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul 1997. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim kavramının anlamını, sürecini, türlerini ve şekillerini kavrar. | |||||||||
2 | Örgüt kuramları ve iletişimi öğrenir. | |||||||||
3 | İletişimin fonksiyonlarını öğrenir. | |||||||||
4 | İletişim süreci ve iletişimin unsurlarını öğrenir. | |||||||||
5 | İletişim türleri ve şekillerini öğrenir. | |||||||||
6 | İletişimin işleyiş modellerini öğrenir. | |||||||||
7 | İletişimin engelleri ve ortadan kaldırılmasını öğrenir. | |||||||||
8 | Örgütsel iletişimin işleyişini öğrenir. | |||||||||
9 | Örgütlerde iletişimin engellerini öğrenir. | |||||||||
10 | Örgütlerde yazılı iletişimi ve önemini kavrar. | |||||||||
11 | Örgütlerde teknik iletişim konusunu kavrar. | |||||||||
12 | Bilgi teknolojileri ve örgütsel iletişim konusunu öğrenir. | |||||||||
13 | Örgütsel iletişimin etkin yönetimini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |