Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Behavıoral Scıences | ISL 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | None |
Önerilen Seçmeli Dersler | None |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The objective of this course is to teach the development process of Behavioural Sciences, related fields, systems and modern approaches of Behavioural Science, perception, attribution, learning, personality, motivation, values, beliefs, culture, emotions and groups. |
Dersin İçeriği | Motivation, Attitudes, Perception and Perception Errors, Attribution Process and Attribution Errors, Learning and Learning Theories, Personality and Personality Theories,Values and Beliefs, Culture and Behavior, Emotions and Emotion Control, Groups and Group Types . |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Has an understanding about behavioral sciences and related disciplines. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Has an understandaing about basic processes such as perception and attribution. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Understands and makes sense of people's behavior in a group | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Makes sense of the effects of interpersonal differences on behavior. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Understands and makes sense of the impact of culture on human behavior | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Has an understanding about the antecedents and consequences of behavior. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction | |
2 | Behavioural Sciences and related disciplines | |
3 | Perception | |
4 | Attribution | |
5 | Learning | |
6 | Groups | |
7 | Groups and Group Dynamics | |
8 | MIDTERM EXAM | |
9 | Personality and Self Concept | |
10 | Personality and Self Concept | |
11 | Social Effect and Conformity | |
12 | Social Effect and Social Relations | |
13 | Culture | |
14 | General overview |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge, Organizational Behavior, 14th. ed. Pearson Education. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Has an understanding about behavioral sciences and related disciplines. | |||||||||
2 | Has an understandaing about basic processes such as perception and attribution. | |||||||||
3 | Understands and makes sense of people's behavior in a group | |||||||||
4 | Makes sense of the effects of interpersonal differences on behavior. | |||||||||
5 | Understands and makes sense of the impact of culture on human behavior | |||||||||
6 | Has an understanding about the antecedents and consequences of behavior. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |