Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Internatıonal Busıness | ISL 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Umut Orhan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilerin, firmaların neden kendi ülke sınırları dışında yatırım yaptıklarını, yabancı pazarlardaki faaliyetlerinin nasıl şekillendiğini, yabancı pazarlara giriş stratejilerinin neler olduğunu, bu pazarlarda is yapabilmenin temel koşullarını ve küresel rekabetin temel dinamiklerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Uluslararası işletmecilik süreci ve genel perspektif, uluslararası işletmecilik fonksiyonları ve stratejileri, stratejik planlama, politik riskin yönetimi, uluslararası faaliyetlerde örgütleme, Karar verme ve kontrol. Uluslararası insan kaynakları yönetimi, uluslararası işletmeciliğinin insan yönü |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşme olgusu ve küreselleşmenin ekonomik boyutunu yorumlayabilmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje, | |
2 | Firmaların uluslararasılaşma nedenlerini analiz edebilmek | Anlatım, Rol Oynama, | |
3 | Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini formule edebilmek | Anlatım, | |
4 | Uluslararası pazarlarda rekabet edebilmenin ve başarılı olmanın yollarını tartışabilmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Uluslararası pazar çevresini analiz edebilmek | Anlatım, Rol Oynama, | |
6 | Uluslar arası yatırımlarda yatırım yapılan ülkenin kültürünü analiz edebilmek | Anlatım, Proje, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası işletmecilikle ilgili temel kavramlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Küreselleşme ve uluslararası işletmecilik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Uluslararası ticaret teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Uluslararası ticaret teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Firmaların uluslararasılaşma nedenleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Firmaların uluslararasılaşma biçimleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Uluslararası pazarlara giriş stratejileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doğrudan yabancı yatırım teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Uluslar arası işletme çevresi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Uluslararası işletmeler ve kültür | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Uluslararası işletmelerde liderlik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Uluslararası işletmelerde insan kaynakları yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Firma analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Esin Can Mutlu, (2005), Uluslararası İşletmecilik "Teori ve Uygulama" Beta Yayınları. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küreselleşme olgusu ve küreselleşmenin ekonomik boyutunu yorumlayabilmek | |||||||||
2 | Firmaların uluslararasılaşma nedenlerini analiz edebilmek | |||||||||
3 | Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini formule edebilmek | |||||||||
4 | Uluslararası pazarlarda rekabet edebilmenin ve başarılı olmanın yollarını tartışabilmek | |||||||||
5 | Uluslararası pazar çevresini analiz edebilmek | |||||||||
6 | Uluslar arası yatırımlarda yatırım yapılan ülkenin kültürünü analiz edebilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |