Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Marketıng Research | ISL 304 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama araştırmaları bağlamında yer alan temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Pazarlama araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Araştırma problemini formüle eder, hipotezleri kurar ve gerekli analiz yöntemlerini belirler | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, | |
4 | Pazarlama araştırması için gerekli olan veri ve bilgilerin neler olduğuna karar verir ve uygun ölçekleri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Anket tasarımı yapar, veri toplama sürecinde örnekleme işlemlerini belirler ve saha çalışmasının yürütülmesini organize eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Temel istatistiksel analiz yöntemlerini bilir, sonuçları değerlendirir ve bulgulara ilişkin çıkarımlar yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Pazarlama araştırması raporunu hazırlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlamaya araştırmalarına giriş | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli), |
2 | Pazarlama araştırması süreci | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
3 | Pazarlama araştırması problem tanımı | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
4 | Araştırma türleri ve tasarımı | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
5 | Gözlem ve mülakat | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
6 | Pazarlama araştırmalarında veriler ve veri özellikleri | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
7 | Pazarlama araştırmalarında ölçme, ölçekler ve ölçek geliştirme | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
8 | Pazarlama araştırmalarında araştırma evreni ve örnekleme süreci | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
9 | Vize haftası | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
10 | Saha çalışmalarının yürütülmesi | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
11 | Veri hazırlama süreci | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
12 | İlişkileri incelemeye yönelik analizler | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
13 | Farklılıkları incelemeye yönelik analizler | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
14 | Pazarlama araştırma raporunun yazılması | Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Mahir NAKİP, 2006, Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli), Seçkin |
Ders Kaynakları | Mahir NAKİP, Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli), 2. Basım, Seçkin Yayınları, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pazarlama araştırmaları bağlamında yer alan temel kavramları açıklar | |||||||||
2 | Pazarlama araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar | |||||||||
3 | Araştırma problemini formüle eder, hipotezleri kurar ve gerekli analiz yöntemlerini belirler | |||||||||
4 | Pazarlama araştırması için gerekli olan veri ve bilgilerin neler olduğuna karar verir ve uygun ölçekleri geliştirir | |||||||||
5 | Anket tasarımı yapar, veri toplama sürecinde örnekleme işlemlerini belirler ve saha çalışmasının yürütülmesini organize eder | |||||||||
6 | Temel istatistiksel analiz yöntemlerini bilir, sonuçları değerlendirir ve bulgulara ilişkin çıkarımlar yapar | |||||||||
7 | Pazarlama araştırması raporunu hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |