Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üroloji TIP 517 5 60 + 54 5 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACI İBRAHİM ÇİMEN
Dersi Verenler Prof.Dr. HASAN SALİH SAĞLAM, Prof.Dr. OSMAN KÖSE, Prof.Dr. FİKRET HALİS, Doç.Dr. HACI İBRAHİM ÇİMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 

Üroloji klminik uygulama programı sonunda öğrencilerin,

1. Hastalar ve yakınlarıyla profesyonel düzeyde iletişim kurabilmeleri,

2. Yetişkin ve çocuklarda genitoüriner sistem hastalıklarının patofizyoloji ve klinik özelliklerini öğrenmeleri ve bunlar arasında bağlantı kurabilmeleri,

3. Sık karşılaşılan ürolojik problemlere birinci basamak hekimi düzeyinde tanı koyabilme, değerlendirebilme, ilk basamak tedavileri düzenleyebilme ve hastaları doğru yerlere yönlendirebilme yeteneğini kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

1- Staj tanıtımı

2- Semptomatoloji - Semiyoloji

3- Ürolojik tanı yöntemleri

4- BPH

5- Çocuklarda işeme disfonksiyonu + VUR

6- Non spesifik üriner sistem enfeksiyonları

7- Spesifik üriner sistem enfeksiyonları

8- Prostat kanseri

9- Böbrek tümörleri

10- Testis tümörleri

11- Erkek infertilitesi

12- Ürolojik travmalar

13- Sık görülen çocukluk çağı hastalıkları

14- Hematüri

15- İnmemiş testis

16- Taş hastalıkları

17- Transplantasyon

18- Skrotum kapsamı hastalıkları

19- Sürrenal tümörler

20- Kadın inkontinansı

21- Disfonksiyonel işeme

22- Ürotelyal tümörler

23- Erkek cinsel işlev bozukluğu

24- Ürolojik aciller

25- Obstrüktif üropati

26- Üriner anomaliler

27- Nörolojik üroloji

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Genitoüriner sistemin anatomi ve fizyolojisini kavrayabilmeleri, Anlatım,
2 Ürogenital sistem hastalıklarında görülen semptomları tanıyabilme, patofizyolojik ilişkiyi kurabilme ve anamnez alırken hastayı doğru olarak yönlendirebilmeleri, Anlatım,
3 Kadın ve erkek genital organ muayenesi, parmakla rektal muayene dahil olmak üzere tam bir fizik muayene yapabilmeleri, Anlatım, Tartışma,
4 Ürolojide sık olarak kullanılan radyolojik görüntüleme yöntemlerini tanıyabilme ve yorumlayabilmeleri, Anlatım,
5 Ürogenital travmalı ve diğre ürolojik acil hastalara yaklaşımı ve tedavi prensiplerini sayabilmeleri, Anlatım,
6 Ürogenital sistem enfeksiyonlarının tanı ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili gerekli bilgileri belirtebilmeleri, Anlatım,
7 Üriner sistem taş hastalığı hakkında bilgilenmeleri, tanı ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmeleri, Anlatım,
8 Ürogenital sistem tümörleri hakkında genel bir bilgiye sahip olmaları, Anlatım,
9 Pediatrik ürolojik problemlerin tanı koyulması, değerlendirilmesi ve tedavi prensiplerini öğrenmeleri Anlatım,
10 İnfertilite, inkontinans ve nörojen mesane hakkında genel bir bilgiye sahip olma, tanı ve tedavi prensiplerini belirtebilmeleri, Anlatım,
11 Mesane kateterizasyonunu doğru bir şekilde uygulayabilmeleri, Tartışma,
12 Parmakla prostat muayenesini doğru bir şekilde yapabilmeleri, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Semptomatoloji
2 Üriner sistem taşları ve obstrüktif üropati
3 BPH ve ilişkili durumlar
4 Ürolojide tanısal tetkikler
5 Disfonksiyonel işeme
6 Prostat kanseri
7 Erkek cinsel işlev bozuklukları ve inkontinansı
8 Üriner enfeksiyonlar
9 Üriner anomaliler
10 Ürolojik aciller ve travma
11 Böbrek tümörleri
12 Testis tümörleri
13 Ürotelyal tümörler
14 Adrenal tümörler
Kaynaklar
Ders Notu

Staj dersleri öncesinde öğrencilerle güncel ders notları paylaşılmaktadır

Ders Kaynakları

Avrupa Üroloji Derneği Kılavuzları

Campbell Walsh Wein Üroloji

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. X
2 Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
3 Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir X
4 Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir
5 Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
6 Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
7 İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
8 Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır X
9 Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Genitoüriner sistemin anatomi ve fizyolojisini kavrayabilmeleri, 5
2 Ürogenital sistem hastalıklarında görülen semptomları tanıyabilme, patofizyolojik ilişkiyi kurabilme ve anamnez alırken hastayı doğru olarak yönlendirebilmeleri, 5
3 Kadın ve erkek genital organ muayenesi, parmakla rektal muayene dahil olmak üzere tam bir fizik muayene yapabilmeleri, 5
4 Ürolojide sık olarak kullanılan radyolojik görüntüleme yöntemlerini tanıyabilme ve yorumlayabilmeleri, 5 5
5 Ürogenital travmalı ve diğre ürolojik acil hastalara yaklaşımı ve tedavi prensiplerini sayabilmeleri, 5
6 Ürogenital sistem enfeksiyonlarının tanı ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili gerekli bilgileri belirtebilmeleri, 5
7 Üriner sistem taş hastalığı hakkında bilgilenmeleri, tanı ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmeleri, 5
8 Ürogenital sistem tümörleri hakkında genel bir bilgiye sahip olmaları, 5
9 Pediatrik ürolojik problemlerin tanı koyulması, değerlendirilmesi ve tedavi prensiplerini öğrenmeleri 5
10 İnfertilite, inkontinans ve nörojen mesane hakkında genel bir bilgiye sahip olma, tanı ve tedavi prensiplerini belirtebilmeleri, 5
11 Mesane kateterizasyonunu doğru bir şekilde uygulayabilmeleri, 5
12 Parmakla prostat muayenesini doğru bir şekilde yapabilmeleri, 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
1. Teorik 50
1. Pratik 50
1. Teorik Bütünleme 50
1. Pratik Bütünleme 50
Toplam 200
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 60 1 60
Sözlü Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Performans Görevi (Laboratuvar) 54 1 54
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
Dersin AKTS Kredisi 5