Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üroloji | TIP 517 | 5 | 60 + 54 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HACI İBRAHİM ÇİMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HASAN SALİH SAĞLAM, Prof.Dr. OSMAN KÖSE, Prof.Dr. FİKRET HALİS, Doç.Dr. HACI İBRAHİM ÇİMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Üroloji klminik uygulama programı sonunda öğrencilerin, 1. Hastalar ve yakınlarıyla profesyonel düzeyde iletişim kurabilmeleri, 2. Yetişkin ve çocuklarda genitoüriner sistem hastalıklarının patofizyoloji ve klinik özelliklerini öğrenmeleri ve bunlar arasında bağlantı kurabilmeleri, 3. Sık karşılaşılan ürolojik problemlere birinci basamak hekimi düzeyinde tanı koyabilme, değerlendirebilme, ilk basamak tedavileri düzenleyebilme ve hastaları doğru yerlere yönlendirebilme yeteneğini kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | 1- Staj tanıtımı 2- Semptomatoloji - Semiyoloji 3- Ürolojik tanı yöntemleri 4- BPH 5- Çocuklarda işeme disfonksiyonu + VUR 6- Non spesifik üriner sistem enfeksiyonları 7- Spesifik üriner sistem enfeksiyonları 8- Prostat kanseri 9- Böbrek tümörleri 10- Testis tümörleri 11- Erkek infertilitesi 12- Ürolojik travmalar 13- Sık görülen çocukluk çağı hastalıkları 14- Hematüri 15- İnmemiş testis 16- Taş hastalıkları 17- Transplantasyon 18- Skrotum kapsamı hastalıkları 19- Sürrenal tümörler 20- Kadın inkontinansı 21- Disfonksiyonel işeme 22- Ürotelyal tümörler 23- Erkek cinsel işlev bozukluğu 24- Ürolojik aciller 25- Obstrüktif üropati 26- Üriner anomaliler 27- Nörolojik üroloji |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genitoüriner sistemin anatomi ve fizyolojisini kavrayabilmeleri, | Anlatım, | |
2 | Ürogenital sistem hastalıklarında görülen semptomları tanıyabilme, patofizyolojik ilişkiyi kurabilme ve anamnez alırken hastayı doğru olarak yönlendirebilmeleri, | Anlatım, | |
3 | Kadın ve erkek genital organ muayenesi, parmakla rektal muayene dahil olmak üzere tam bir fizik muayene yapabilmeleri, | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Ürolojide sık olarak kullanılan radyolojik görüntüleme yöntemlerini tanıyabilme ve yorumlayabilmeleri, | Anlatım, | |
5 | Ürogenital travmalı ve diğre ürolojik acil hastalara yaklaşımı ve tedavi prensiplerini sayabilmeleri, | Anlatım, | |
6 | Ürogenital sistem enfeksiyonlarının tanı ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili gerekli bilgileri belirtebilmeleri, | Anlatım, | |
7 | Üriner sistem taş hastalığı hakkında bilgilenmeleri, tanı ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmeleri, | Anlatım, | |
8 | Ürogenital sistem tümörleri hakkında genel bir bilgiye sahip olmaları, | Anlatım, | |
9 | Pediatrik ürolojik problemlerin tanı koyulması, değerlendirilmesi ve tedavi prensiplerini öğrenmeleri | Anlatım, | |
10 | İnfertilite, inkontinans ve nörojen mesane hakkında genel bir bilgiye sahip olma, tanı ve tedavi prensiplerini belirtebilmeleri, | Anlatım, | |
11 | Mesane kateterizasyonunu doğru bir şekilde uygulayabilmeleri, | Tartışma, | |
12 | Parmakla prostat muayenesini doğru bir şekilde yapabilmeleri, | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Semptomatoloji | |
2 | Üriner sistem taşları ve obstrüktif üropati | |
3 | BPH ve ilişkili durumlar | |
4 | Ürolojide tanısal tetkikler | |
5 | Disfonksiyonel işeme | |
6 | Prostat kanseri | |
7 | Erkek cinsel işlev bozuklukları ve inkontinansı | |
8 | Üriner enfeksiyonlar | |
9 | Üriner anomaliler | |
10 | Ürolojik aciller ve travma | |
11 | Böbrek tümörleri | |
12 | Testis tümörleri | |
13 | Ürotelyal tümörler | |
14 | Adrenal tümörler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Staj dersleri öncesinde öğrencilerle güncel ders notları paylaşılmaktadır |
Ders Kaynakları | Avrupa Üroloji Derneği Kılavuzları Campbell Walsh Wein Üroloji |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Genitoüriner sistemin anatomi ve fizyolojisini kavrayabilmeleri, | 5 | ||||||||
2 | Ürogenital sistem hastalıklarında görülen semptomları tanıyabilme, patofizyolojik ilişkiyi kurabilme ve anamnez alırken hastayı doğru olarak yönlendirebilmeleri, | 5 | ||||||||
3 | Kadın ve erkek genital organ muayenesi, parmakla rektal muayene dahil olmak üzere tam bir fizik muayene yapabilmeleri, | 5 | ||||||||
4 | Ürolojide sık olarak kullanılan radyolojik görüntüleme yöntemlerini tanıyabilme ve yorumlayabilmeleri, | 5 | 5 | |||||||
5 | Ürogenital travmalı ve diğre ürolojik acil hastalara yaklaşımı ve tedavi prensiplerini sayabilmeleri, | 5 | ||||||||
6 | Ürogenital sistem enfeksiyonlarının tanı ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili gerekli bilgileri belirtebilmeleri, | 5 | ||||||||
7 | Üriner sistem taş hastalığı hakkında bilgilenmeleri, tanı ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmeleri, | 5 | ||||||||
8 | Ürogenital sistem tümörleri hakkında genel bir bilgiye sahip olmaları, | 5 | ||||||||
9 | Pediatrik ürolojik problemlerin tanı koyulması, değerlendirilmesi ve tedavi prensiplerini öğrenmeleri | 5 | ||||||||
10 | İnfertilite, inkontinans ve nörojen mesane hakkında genel bir bilgiye sahip olma, tanı ve tedavi prensiplerini belirtebilmeleri, | 5 | ||||||||
11 | Mesane kateterizasyonunu doğru bir şekilde uygulayabilmeleri, | 5 | ||||||||
12 | Parmakla prostat muayenesini doğru bir şekilde yapabilmeleri, | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Teorik | 50 |
1. Pratik | 50 |
1. Teorik Bütünleme | 50 |
1. Pratik Bütünleme | 50 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 60 | 1 | 60 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 54 | 1 | 54 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |