Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enfeksiyon Hastalıkları | TIP 506 | 5 | 60 + 45 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OĞUZ KARABAY, Prof.Dr. AZİZ ÖĞÜTLÜ, Prof.Dr. ERTUĞRUL GÜÇLÜ, Dr.Öğr.Üyesi ASLI VATAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu stajın amacı öğrencilerin ülkemizde toplumda sık görülen, ayaktan izlenebilecek enfeksiyonlarda tanı koyabilen, tedavi düzenleyebilen ve bu hastalıklardan korunmayı başarı ile uygulayabilen; birinci basamakta yönetilemeyecek enfeksiyonların ön tanısını koyup sevk işlemlerini gerçekleştirebilen ve erişkinin acil enfeksiyon süreçlerini birinci basamakta yönetebilen, hekimler yetiştirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu staj, Enfeksiyon Hastalıklarında akılcı Laboratuar kullanımı, Enfeksiyon Hastalıklarında Ayırıcı Tanı, Toplum kökenli akut ateşli hastaya yaklaşım, Toplum kökenli enfeksiyonlarda antimikrobiyal yönetişim, Toplum kökenli enfeksiyon hastalıklarında önleme ve kontrol, Günlük pratikte dezenfeksiyon, antisepsi ve sterilizasyon, Enfeksiyon acilleri: tanı, ayırıcı tanı ve tedavi yaklaşımları, Nedeni bilinmeyen ateş, HIV – AIDS, Merkezi sinir sistemi enfeksiyonları, Sepsis ve septik şok, İshalli hastaya yaklaşım, Akciğer dışı tüberküloz, Kuduz: klinik, tanı ve korunma, Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar : tanı, tedavi, korunma, kontrol, Erişkinde bağışıklama: aşılama ve immunoprofilaksi, Üriner Sistem Enfeksiyonu, Seyahat sağlığı ve ilişkili enfeksiyonlar, Tetanoz: klinik, tanı, tedavi ve korunma, Deri ve yumuşak doku enfeksiyonları ve diyabetik ayak, Selülit, Kemik ve eklem enfeksiyonları, Zoonotik enfeksiyonlar, Üst ve alt Solunum Yolu Enfeksiyonları, enfektif endokardit, Önemli parazit enfeksiyonları, Akut viral hepatitler, Sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyonlarda önleme ve kontrol, konularını içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hastanın enfeksiyöz hastalıklar açısından değerlendirilmesi | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Bakteriyolojik hastalıkların tanısını koyup tedavisini yapabilme | Problem Çözme, Anlatım, | |
3 | Viral hastalıkların ayırıcı tanısını yapıp tedavisini uygulayabilme | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Anlatım, | |
4 | Akılcı antibiyotik kullanımı uygulamaları yapabilme | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Periferik yayma, idrar mikroskobisi, gaita mikroskobisi gibi temel mikrobiyolojik tetkikleri değerlendirip, yorumlayabilme | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Vaka örnekleri üzerinden hastalıkların tartışılması | Rol Oynama, Problem Çözme, | |
7 | Hastane enfeksiyonları ve Sterilizasyon süreçleri hakkında fikir sahibi olma | Rol Oynama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enfeksiyon hastalıklarının genel özellikleri (toplumda bulaşıcı hastalıklarla mücadele edebilme) | |
2 | antimikrobiyal kemoterapi (akılcı ilaç kullanımı) | |
3 | Ateş, nedeni bilinmeyen ateş | |
4 | Toplum kaynaklı sepsis tanınması ve fizyopatolojisi | |
5 | Tetanoz | |
6 | Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, AIDS | |
7 | Akut ve kronik viral hepatitler | |
8 | Üst ve alt solunum yolu enfeksıyonları | |
9 | Enfeksiyöz ishaller | |
10 | Üriner sistem enfeksiyonlu hastaya yaklaşım | |
11 | Deri, yumuşak doku ve kemik enfeksiyonları | |
12 | Erişkin bağışıklaması | |
13 | Enfektif endokardit | |
14 | Kuduz |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Eğitmen slaytları |
Ders Kaynakları | - EKMUD enfeksiyon Hastalıkları kitabı -Practical Handbook of Microbiology, Fourth Edition (E.Goldman) Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi, 4. baskı (Ayşe Willke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay) Enfeksiyon Hastalıkları kitabı Nobel Tıp Kitabevi
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hastanın enfeksiyöz hastalıklar açısından değerlendirilmesi | 5 | ||||||||
2 | Bakteriyolojik hastalıkların tanısını koyup tedavisini yapabilme | 5 | ||||||||
3 | Viral hastalıkların ayırıcı tanısını yapıp tedavisini uygulayabilme | 5 | ||||||||
4 | Akılcı antibiyotik kullanımı uygulamaları yapabilme | 5 | ||||||||
5 | Periferik yayma, idrar mikroskobisi, gaita mikroskobisi gibi temel mikrobiyolojik tetkikleri değerlendirip, yorumlayabilme | 5 | ||||||||
6 | Vaka örnekleri üzerinden hastalıkların tartışılması | 5 | ||||||||
7 | Hastane enfeksiyonları ve Sterilizasyon süreçleri hakkında fikir sahibi olma | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Teorik | 50 |
1. Pratik | 50 |
1. Teorik Bütünleme | 50 |
1. Pratik Bütünleme | 50 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 59 | 1 | 59 |
Performans Görevi (Uygulama) | 44 | 1 | 44 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |