Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cerrahi Bilimler Seçmeli Stajı (Beyin ve Sinir Cerrahi) | TIP 611 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TİBET KAÇIRA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TİBET KAÇIRA, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KAYA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Beyin ve Sinir Cerrahiyi ilgilendiren acil durumlarda nasıl bir yol izlenmesinin kararının verilmesini aktarmak ve doğru karar vermenin hayat kurtarıcı olduğunun kavranması sağlanması amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Beyin ve Sinir Cerrahisi pratiğinde sık karşılaşılan hastalıkların tanı ve tedavi protokollerinin , acil kafa ve acil spinal travma hastalarına yaklaşımın nasıl yönetilmesi gerektiğinin stajyerlere aktarılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Glasgow Koma Skalasını hatasız tanımlar ve pratik uygulamada kullanabilir | Tartışma, | |
2 | KİBAS'ın en az 3 tane temel bulgusunu tanımlar ve serebral herniasyonları açıklayabilir. | Tartışma, | |
3 | Kafa travması temel kavramlarını tanımlayabilir, ilk değerlendirmeyi uygulayabilir ve olguları çözümleyebilir, doğru şekilde transportunu planlayabilir. | Tartışma, | |
4 | Spinal travma temel kavramlarını tanımlayabilir ve transportunu eksiksiz sağlayabilir. | Tartışma, | |
5 | Subaraknoid kanamanın klinik tanısını koyabilir ve doğru şekilde bir üst merkeze transportunu planlayabilir. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Subaraknoid kanamalı hastalara yaklaşım | |
2 | hidrosefali ve tedavi protokolleri | |
3 | Nöroonkolojik cerrahi | |
4 | Tuzak nöropatileri | |
5 | Kraniosinositoz | |
6 | Arnold chiari hastalığı ve tedavisi | |
7 | Spinal Travmalar | |
8 | Santral sinir sistemi enfeksiyonları | |
9 | Nöral tüp defektleri | |
10 | Lomber disk hernisi ve tedavisi | |
11 | Servikal disk hernisi ve tedavisi | |
12 | Hipofiz tümörleri | |
13 | Nöroşirürji pratiğinde Radyolojik görüntüleme tetkikleri | |
14 | Spinal tümörler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Teorik ve pratik not ortalaması yüzde 50 alınarak ders sonu notu verilir. |
Ders Kaynakları | 1. Preoperatif- postoperatif hasta dosyaları 2. Nöroşirürji ders kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Glasgow Koma Skalasını hatasız tanımlar ve pratik uygulamada kullanabilir | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | KİBAS'ın en az 3 tane temel bulgusunu tanımlar ve serebral herniasyonları açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Kafa travması temel kavramlarını tanımlayabilir, ilk değerlendirmeyi uygulayabilir ve olguları çözümleyebilir, doğru şekilde transportunu planlayabilir. | 5 | 5 | |||||||
4 | Spinal travma temel kavramlarını tanımlayabilir ve transportunu eksiksiz sağlayabilir. | 5 | 5 | |||||||
5 | Subaraknoid kanamanın klinik tanısını koyabilir ve doğru şekilde bir üst merkeze transportunu planlayabilir. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 7 | 16 | 112 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |