Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Program Geliştirme Uygulamaları EPT 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yrd.Doç.Dr.Duygu GÜR ERDOĞAN, 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin eğitim programı geliştirmelerini ve öğretim planlarını hazırlamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Eğitim programı hazırlamada; hedeflerin belirlenmesi, içeriğin oluşturulması, eğitim durumlarının, sınama durumlarının planlanması ve oluşturulması, plan türlerine uygun planların hazırlanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaç yazar. Anlatım,
2 Hedeflere uygun içerik belirler. Beyin Fırtınası, Kısa Cevaplı Testler,
3 Eğitim durumlarını organize eder. Anlatım,
4 Sınama durumlarını belirler. Beyin Fırtınası,
5 Eğitim programları üzerinde eleştiri yapar Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hedeflerin Belirlenmesi
2 İçeriğin Oluşturulması
3 Eğitim Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması
4 Eğitim Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması
5 Sınama Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması
6 Sınama Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması
7 Ara Sınav
8 Öğretim Planlarının Hazırlanmasında Dikkate Alınması Gereken Genel İlkeler
9 Öğretimde Plan Yapmanın Yararları ve İlkeleri
10 Plan Türlerine Uygun Öğretim Planlarını Hazırlama
11 Program ve Planların Sunumu
12 Program ve Planların Sunumu
13 Program ve Planların Sunumu
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Adıgüzel, O.C.(2016). Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi El Kitabı. Anı Yayıncılık, Ankara.

Ellis, K.A. (2004) Exemplars of Curriculum Theory (Kindle Edition). Eye On Education.

Demirel, Ö. (2010). Gelecek için Eğitim (Farklı Ülkelerde Program Geliştirme Çalışmaları). Pegem Yayıncılık. Ankara

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaç yazar.
2 Hedeflere uygun içerik belirler.
3 Eğitim durumlarını organize eder.
4 Sınama durumlarını belirler.
5 Eğitim programları üzerinde eleştiri yapar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)