Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Program Geliştirme Uygulamaları | EPT 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr.Duygu GÜR ERDOĞAN, |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin eğitim programı geliştirmelerini ve öğretim planlarını hazırlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitim programı hazırlamada; hedeflerin belirlenmesi, içeriğin oluşturulması, eğitim durumlarının, sınama durumlarının planlanması ve oluşturulması, plan türlerine uygun planların hazırlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaç yazar. | Anlatım, | |
2 | Hedeflere uygun içerik belirler. | Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Eğitim durumlarını organize eder. | Anlatım, | |
4 | Sınama durumlarını belirler. | Beyin Fırtınası, | |
5 | Eğitim programları üzerinde eleştiri yapar | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hedeflerin Belirlenmesi | |
2 | İçeriğin Oluşturulması | |
3 | Eğitim Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması | |
4 | Eğitim Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması | |
5 | Sınama Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması | |
6 | Sınama Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Öğretim Planlarının Hazırlanmasında Dikkate Alınması Gereken Genel İlkeler | |
9 | Öğretimde Plan Yapmanın Yararları ve İlkeleri | |
10 | Plan Türlerine Uygun Öğretim Planlarını Hazırlama | |
11 | Program ve Planların Sunumu | |
12 | Program ve Planların Sunumu | |
13 | Program ve Planların Sunumu | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Adıgüzel, O.C.(2016). Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi El Kitabı. Anı Yayıncılık, Ankara. Ellis, K.A. (2004) Exemplars of Curriculum Theory (Kindle Edition). Eye On Education. Demirel, Ö. (2010). Gelecek için Eğitim (Farklı Ülkelerde Program Geliştirme Çalışmaları). Pegem Yayıncılık. Ankara
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaç yazar. | |||||||||||||
2 | Hedeflere uygun içerik belirler. | |||||||||||||
3 | Eğitim durumlarını organize eder. | |||||||||||||
4 | Sınama durumlarını belirler. | |||||||||||||
5 | Eğitim programları üzerinde eleştiri yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|