Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Sanat Kuramları I SRM 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. BURAK DELİER
Dersi Verenler Doç. BURAK DELİER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın ilk yarısında ortaya çıkan, modern sanat hareketlerini anlamayı ve sanat dilini analiz etmeyi mümkün kılacak teorik yaklaşımları irdelemektir.
Dersin İçeriği Modern sanat kuramlarının ve yöntemlerinin eleştirel bir araştırmasını içerir.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkan modern sanat hareketlerini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Modern sanat hareketlerinin öncü sanatçılarının sanat anlayışlarını ve eserlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Belli başlı sanat eleştirmenleri tarafından oluşturulan sanat ile ilgili literatürü öğrenir.. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sanat eleştirisinin temel kavramlarını karşılaştırıp özgün bir sanatsal bakışa sahip olur . Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtım
2 Walter Benjamin´in Tek Yön kitabının ele alınması.
3 Walter Benjamin´in tarih anlayışının ortaya konulması.
4 "Teknikle Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı" makalesinin ele alınması
5 Adorno´nun Benjamin´e eleştirileri
6 Sürrealizm ve Dada akımlarının ele alınması
7 Diyalektik imge kavramının açımlanması
8 Kitle kültürü ve sanat ilişkisinin ele alnıması: Fantazmagoria kavramı.
9 Ara Sınav
10 Jacques Ranciere´in sanat ve siyaset ilişkisinin ele alınması
11 "Duyulurun dağılımı" kavramı
12 Politik sanat ve politikası olan sanat ayrımı
13 Boris Groys´un görüntülerin eşitliği kavramı ve demokrasi
14 Boris Groys´a göre 21. Yüzyılda sanatçının konumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları - Charles Harrison ve Paul Wood, Sanat ve Kuram, Küre Yayınları
-Son Bakışta Aşk: Walter Benjamin, Metis yayınları.
- Sanat / Siyaset: Kültür Çağında Sanat ve Kültürel Politika, İletişim yayınları
- Özgürleşen Seyirci, Jacques Ranciere, Metis yayınları
- Görmenin Diyalektiği: Walter Benjamin ve Pasajlar Projesi, İletişim yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir.
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkan modern sanat hareketlerini yorumlar. 5 2 5 5 4 0 0 5 5
2 Modern sanat hareketlerinin öncü sanatçılarının sanat anlayışlarını ve eserlerini tanır. 5 3 5 5 5 0 0 4 5
3 Belli başlı sanat eleştirmenleri tarafından oluşturulan sanat ile ilgili literatürü öğrenir.. 5 3 5 5 5 0 0 5 5
4 Sanat eleştirisinin temel kavramlarını karşılaştırıp özgün bir sanatsal bakışa sahip olur . 5 4 5 5 5 0 0 5 5
5 Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. 5 3 5 5 5 0 0 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 8 8
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 30 30
Performans Görevi (Seminer) 1 8 8
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6