Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Müziği Arştırmaları | FLM 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziğinin önemli bir bölümünü ve büyük ölçüde temelini oluşturan Türk halk müziği zengin bir içeriğe sahiptir. Bu zengin içeriği oluşturan unsurların geniş bir şekilde incelenip araştırılması ve analiz edilmesi gerekmektedir. |
Dersin İçeriği | Türk halk müziği ile ilgili kaynak eserler, Türk halk müziği ses sitemine yaklaşımlar ve metodolojik problemler, Türk halk müziğinde anonimlik-beste, çokseslilik ve çağa uyum sorunları, Türk halk müziği repertuvarı incelemeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk halk müziği ile ilgili kaynak eserleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Türk halk müziği ses sitemine yaklaşımlar ve metodolojik problemler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türk halk müziğinde anonimlik-beste, çokseslilik ve çağa uyum sorunlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türk halk müziği repertuvarı incelemelerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Doğu Batı Arası Müzik Farklılıklarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türk halk müziği repertuvarını inceleyip araştırmasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk halk müziği ile ilgili kaynak eserler. | |
2 | Türk halk müziği ile ilgili kaynak eserleri | |
3 | Türk halk müziği ses sitemine yaklaşımlar ve metodolojik problemler | |
4 | Türk halk müziği ses sitemine yaklaşımlar ve metodolojik problemler | |
5 | Türk halk müziğinde anonimlik-beste, çokseslilik ve çağa uyum sorunları | |
6 | Türk halk müziğinde anonimlik-beste, çokseslilik ve çağa uyum sorunları | |
7 | Türk müziğinin içeriği. | |
8 | Türk müziğinin içeriği. | |
9 | Türk Halk Musikisi Usulleri | |
10 | Türk Halk Musikisi Usulleri | |
11 | Türk Halk Musikisi Usulleri | |
12 | Doğu Batı Arası Müzik Farklılıkları. | |
13 | Doğu Batı Arası Müzik Farklılıkları. | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ÇELEBİOĞLU, Amil; Türk Ninniler Hazinesi, 1946. YÖNETKEN, Halil Bedii; Derleme Notları, 1938. GAZİMİHAL, Mahmut Ragıb; Ankara Bölgesi Derleme Notları. SARISÖZEN, Muzaffer; Türk Halk Musikisi Usulleri. TAN, Nail; Folklor Genel Bilgiler, Artmedia Yay., İstanbul, 2000. GÖKSU, Hasan Mim; Manilerimiz. TRT Repertuvarı, Notalarla Harput Musikisi I-II, Elazığ Valiliği, 1999. ARACI, Emre; Doğu Batı Arası Müzik Köprüsü, YKY, İstanbul, 1999. İstanbul Türk Müziği Günleri Sempozyum Bildirileri I-III, Kültür Bakanlığı. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir | X | |||||
2 | Türk ve Batı müziği ile Türk folklorunun temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
3 | Folklor ve müzikoloji bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Müzik bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
4 | Halk biliminin müzik sanatıyla ilgili alanını oluşturan halk müziği konularına hakimdir. | X | |||||
5 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Folklor ve Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk folkloru ve Türk müziği bilimini ileri sevilere taşıyacak öğretim yapar. | X | |||||
8 | Folklor ve Müzikoloji konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk halk müziği ile ilgili kaynak eserleri bilir. | |||||||||
2 | Türk halk müziği ses sitemine yaklaşımlar ve metodolojik problemler hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||
3 | Türk halk müziğinde anonimlik-beste, çokseslilik ve çağa uyum sorunlarını öğrenir. | |||||||||
4 | Türk halk müziği repertuvarı incelemelerini bilir. | |||||||||
5 | Doğu Batı Arası Müzik Farklılıklarını bilir. | |||||||||
6 | Türk halk müziği repertuvarını inceleyip araştırmasını yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |