Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapı Tanılama Teknikleri | YAP 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yapı tanı çalışmaları, yapının mevcut durumunu yansıtan gerçek yapısal dinamik özelliklerin belirlenmesi amacıyla kullanılır. Elde edilen veriler, mevcut yapının sonlu eleman modelinin tutarlılığının test edilmesinde, kalibrasyon çalışmalarında ve numerik modelin değişik zaman adımlarında göstereceği davranış ve oluşturacağı mekanizma hikayesindeki tutarlılığın yüksek olmasının yanı sıra numerik çözümde istenen stabilite ve yakınsaklığın gerçekleşmesi için gereken güncelleme için faydalanılır |
Dersin İçeriği | Titreşimler; Titreşimlerin sınıflandırılması ve analizi; Zorlanmış ve çevrel titreşimler. Tek ve çok serbestlik dereceli sistemler. Frekans ve mod şekillerinin belirlenmesi, Fourier transformu, FFT. Ölçüm aletleri, data toplama sistemleri. Titreşim analizinde deneysel adımlar, dijital sinyallerin işlenmesi, pencere ve filtreleme. Sonlu elemanlarla modelleme ve mevcut modellerin kalibrasyonu. Yapı hasarları ve belirleme yöntemleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevrel titreşim ölçümlerinin işlenmesi ile yapı dinamik karakteristiklerini belirler. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Arazide çevrel titreşim deneylerini yapar, verileri toplar ve işler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Sonlu eleman modellerini günceller | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Titreşim teorisi | |
2 | Titreşim teorisi, tek serbestlik ve çok serbestlik dereceli sistemler | |
3 | Yapıların sonlu eleman modellerinin oluşturulması | |
4 | Doğal frekans ve mod şekillerinin belirlenmesi | |
5 | Fourier transfomları, FFT, ve uygulamaları | |
6 | Veri toplama sistemleri | |
7 | Sensörler, kablosuz iletişim ağları | |
8 | Titreşim ölçümleri ve uygulamalar | |
9 | Test planlaması, boyutlama ve uygulama, test protokolleri | |
10 | Bilgisayar ortamında verilerin işlenişi | |
11 | Veri kalitesinin kontrolü, veri saklama | |
12 | Sonlu eleman modelinin nümerik kalibrasyonu | |
13 | Deprem sonrası yapısal hasarlar | |
14 | Projelerin sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık olarak SABİS üzerinden paylaşılacaktır |
Ders Kaynakları | 1) Juang, J. N., (1994) Applied System Identification, Prentice Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 07632 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yapıların depreme dayanıklı tasarımı ve değerlendirilmesi için deneysel ve/veya nümerik çalışmalar yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevrel titreşim ölçümlerinin işlenmesi ile yapı dinamik karakteristiklerini belirler. | |||||||
2 | Arazide çevrel titreşim deneylerini yapar, verileri toplar ve işler. | |||||||
3 | Sonlu eleman modellerini günceller |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |