Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Yapı Dinamiği | YAP 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yapı sistemlerinin matematik modellerinin kurulmasının kavranması,özellikle deprem hareketi gibi çeşitli dinamik kuvvetler etkisi altındaki yapı sistemlerinin dinamik davranışının belirlenmesi. |
Dersin İçeriği | Tek serbestlik dereceli (TSD)sistemler, TSD sistemlerin sönümsüz serbest titreşim analizi, TSD sistemlerin sönümlü serbest titreşim analizi, TSD sistemlerin zorlanmış titreşim analizi, Adım adım (step by step) sayısal çözüm yöntemleri, TSD, Lineer sistemlerin deprem davranışı, Temel Yalıtımlı Binaların Deprem Davranışı, Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemler, ÇSD sistemlerin sönümsüz serbest titreşim analizi, ÇSD sistemlerin sönümlü serbest titreşim analizi, Lineer sistemlerin deprem davranışı, Eşdeğer yük ve spektral analiz, Mod süperpozisyon yöntemi (Modal Analiz), Dinamik yük etkisi altında yapıların burulması, Rijitlik Merkezi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | ||
2 | Yapı dinamiği teorisinin pratik problemlere uygulanışı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | TSD sistemin zorlanmış harmonik titreşim denkleminin çözümünü yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | ||
5 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | ||
6 | İvmeli yer hareketi ile zorlanan TSD sistemin hareket denklemini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Deprem spektrum eğrilerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Deprem şartnamesindeki tasarım spektrum eğrisini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | ||
10 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | ||
11 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İleri Yapı Dinamiğine Giriş ve Tek serbestlik dereceli (TSD) sistemler | |
2 | TSD sistemlerin sönümsüz ve sönümlü serbest titreşim analizi | |
3 | Sönümsüz ve Sönümlü TSD sistemlerin harmonik yük etkisi altında zorlanmış titreşim analizi | |
4 | Darbe yük etkisi ve genel yükleme | |
5 | Adım adım (step by step) sayısal çözüm yöntemleri | |
6 | Newmark Sayısal İntegrasyonYöntemi ile Çözüm | |
7 | Genelleştirilmiş Tek serbestlik dereceli (TSD) sistemler | |
8 | TSD, Lineer sistemlerin deprem davranışı | |
9 | Temel Yalıtımlı Binaların Deprem Davranışı | |
10 | Eşdeğer yük ve spektral analiz | |
11 | Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemler | |
12 | ÇSD sistemlerin sönümsüz ve sönümlü serbest titreşim analizi | |
13 | ÇSD, Lineer sistemlerin deprem davranışı ve Modal Analiz | |
14 | Dinamik yükler etkisi altında yapıların burulması, Rijitlik merkezi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları SABİS servisi üzerinden dersi veren öğretim üyesi tarafından eklenmektedir. |
Ders Kaynakları | [1] Chopra, AK, Dynamics of Structures, Theory and Applications to Earthquake Engineering, 6th Edition, Prentice Hall, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yapıların depreme dayanıklı tasarımı ve değerlendirilmesi için deneysel ve/veya nümerik çalışmalar yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||||
2 | Yapı dinamiği teorisinin pratik problemlere uygulanışı | |||||||
3 | TSD sistemin zorlanmış harmonik titreşim denkleminin çözümünü yorumlar. | |||||||
4 | ||||||||
5 | ||||||||
6 | İvmeli yer hareketi ile zorlanan TSD sistemin hareket denklemini inceler. | |||||||
7 | Deprem spektrum eğrilerini kullanır. | |||||||
8 | Deprem şartnamesindeki tasarım spektrum eğrisini kullanır. | |||||||
9 | ||||||||
10 | ||||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |