Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikrodalga Kimyası | FZK 668 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT TEKER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT TEKER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mikrodalga alanında yapılacak çalışmalarda, tepkimelerin kınetik incelenmesinde ve mikrodalga etkileşimlerinin incelenmesinde, kullanılacak bilgi alt yapısının oluşturulması |
Dersin İçeriği | Mikrodalga dielektrik ısıtmanın teorik yönleri, Mikrodalga destekli katı faz sentezi, MW Işınlama altındakısa süreli mikrodalga destekli sentez, nicel bir yaklaşım, mekanizmaları ve etkileri mikrodalga ısıtma, Sulu ortamda Metal-katalizi Mikrodalga tepkimeleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikrodalga sistem ve uygulamalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çözücü ortamda Mikrodalga etkileşimleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Katı ortamda mikrodalga etkileşimlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Değişik ortamlarda mikrodalgada kimyasal reaksiyonları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodalga Kimyasına giriş | Sayfa 1-11 |
2 | Çözücü ortamda Mikrodalga etkileşimleri | Sayfa 12-29 |
3 | Çözücü ortamda Mikrodalga etkileşimleri | Sayfa 30-50 |
4 | Çözücü Ortamda Kimyasal tepkimeler | Sayfa 51-77 |
5 | Sentetik Uygulamalar ve mekanizma | Sayfa 78-95 |
6 | Sentetik Uygulamalar ve mekanizma | Sayfa 96-115 |
7 | Sentetik Uygulamalar | Sayfa 116-135 |
8 | Mikrodalga Sentezleri | Sayfa 136-157 |
9 | Mikrodalga Sentezleri | Sayfa 158-169 |
10 | ARASINAV | |
11 | Sulu ortamda mikrodalga sentezleri | Sayfa 170-175 |
12 | Sulu ortamda mikrodalga sentezleri | Sayfa 176-179 |
13 | Mikrodalga ortamda katı faz tepkimeleri | Sayfa 180-181 |
14 | Mikrodalga ortamın hazırlanması | Sayfa 182-191 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Microwave Synthesis, B.L.Hayes, CEM Publishing,2002, USA |
Ders Kaynakları | 2- Aqueous Microwave Assisted Chemistry, Vivek Polshettiwar, Rajender S. Varma Published by The Royal Society of Chemistry 2010 Cambridge , UK 3- Microwave Assisted Organic Synthesis, J. P. Tierney, P. Lidström, 2005 by Blackwell Publishing Ltd Oxford, UK |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Fizikokimya alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
8 | Fizikokimya Bilim dalı için gerekli modern cihazlar ve metotlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir. Elde edilen sonuçları ve karşılaşılan sorunları gözlemleyip, çözüm yolları bulabilme yeteneğini kazanmış kimya doktoru unvanına sahip uzman kimyager ve akademisyen olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikrodalga sistem ve uygulamalarını bilir. | ||||||||
2 | Çözücü ortamda Mikrodalga etkileşimleri bilir. | ||||||||
3 | Katı ortamda mikrodalga etkileşimlerini bilir. | ||||||||
4 | Değişik ortamlarda mikrodalgada kimyasal reaksiyonları öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |