Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Polimer Kimyası | FZK 569 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. UĞURSOY OLGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. UĞURSOY OLGUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimya ve polimer bilimlerine ait temel kavramların ve araştırma becerisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Polimer bilimine giriş, polimerlerin sınıflandırılması, polimerizasyon derecesi, polimerizasyon reaksiyonları ve polimerlerin sentezi, kondenizasyon ve serbest radikal polimerizasyon reaksiyonları, polimerlerin kimyasal ve fiziksel özellikleri, polimerlerin karakterizasyon teknikleri, polimer yapıların stereokimyası, zincirler arası kuvvetler, yapı ve özellik ilişkisi, belirli dolgu maddeleri içeren polimer kompozitler, polimer blendler, blok ve graft kopolimerler, inorganik polimerler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler polimerlerin tanıtılması, referans literatür takibi ve deneysel çalışmalar sırasında izlenecek yöntemleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Öğrenciler polimerler ile ilgili temel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesi konusunda gerekli bilgi ve beceri kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kimyasal reaksiyonlara dayalı hesaplamaları yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Temel bilgilerini kimya problemlerine uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Temel bilgileri analiz etme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | ) Farklı konuları doğru ilişkilendirme yeteneğini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Polimer bilmine giriş. | |
2 | Polimerlerin sınıflandırılması | |
3 | Polimerizasyon derecesi | |
4 | Polimerizasyon reaksiyonları ve polimerlerin sentezi | |
5 | Kondenizasyon ve serbest radikal polimerizasyon reaksiyonlar | |
6 | Polimerlerin kimyasal ve fiziksel özellikleri | |
7 | Polimerlerin karakterizasyon teknikleri | |
8 | Polimer yapıların stereokimyası | |
9 | ARASINAV | |
10 | Zincirler arası kuvvetler, Yapı ve özellik ilişkisi | |
11 | Belirli dolgu maddeleri içeren polimer kompozitler | |
12 | Polimer blendler | |
13 | Blok ve graft kopolimerler | |
14 | İnorganik polimerler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Polimer kimyası, Polimer Kimyasına Giriş |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Fizikokimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Fizikokimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler polimerlerin tanıtılması, referans literatür takibi ve deneysel çalışmalar sırasında izlenecek yöntemleri kavrar | |||||||
2 | Öğrenciler polimerler ile ilgili temel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesi konusunda gerekli bilgi ve beceri kazanır | |||||||
3 | Kimyasal reaksiyonlara dayalı hesaplamaları yapar | |||||||
4 | Temel bilgilerini kimya problemlerine uygular | |||||||
5 | Temel bilgileri analiz etme becerisi kazanır. | |||||||
6 | ) Farklı konuları doğru ilişkilendirme yeteneğini geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |