Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Grup Teori ve Kimyadaki Uygulamaları | AOK 623 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı grup teorinin matematiksel temellerini ve bununla birlikte, grup teorisinin molekül orbital teorisine, titreşim spektroskopisine, kristal yapılara ve ligand alan teorisine uygulamasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Moleküler simetri, Simetri İşlemleri ve Simetri grupları. Grup teorisi ve tanımlamaları grupların çarpım tabloları. Grupların gösterimleri, benzerlik dönüşümleri, Simetri İşlemlerinin matrislerle gösterimi, İndirgenebilir gösterimler ve karakter tabloları, Moleküler titreşimler, Normal koordinat analizi, Moleküler orbitaller ve enerji diyagramları, Molekül Orbital teorisinin inorganik bileşiklere uygulaması, Elektronik haller ve seçim kuralları, Ligand Alan Teorisi, Molekül Orbital teorisinin organik moleküllere uygulaması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Moleküllerin simetri grubunun belirlenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Temel simetri grupları ve matematiksel özelliklerinin tanımlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Titreşim spektroskopisinin yorumlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Ligand alan teorisinin kompleks bileşiklere uygulanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Molekül orbitallerin enerji düzeylerini ve simetrilerini tahmin etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler simetri, Simetri İşlemleri ve Simetri grupları | Sayfa:1-20 |
2 | Grup teorisi ve tanımlamaları, grupların çarpım tabloları | Sayfa:21-66 |
3 | Grupların gösterimleri, benzerlik dönüşümleri | Sayfa:21-66 |
4 | Simetri İşlemlerinin matrislerle gösterimi | Sayfa:67-106 |
5 | İndirgenebilir gösterimler ve karakter tabloları | Sayfa:67-106 |
6 | Moleküler titreşimler, Normal koordinat analizi | Sayfa:107-160 |
7 | Moleküler titreşimler, Normal koordinat analizi | Sayfa:107-160 |
8 | Moleküler orbitaller ve enerji diyagramları | Sayfa:161-248 |
9 | ARA SINAV | Sayfa:161-248 |
10 | Moleküler orbitaller ve enerji diyagramları | |
11 | Molekül Orbital teorisinin inorganik bileşiklere uygulaması | Sayfa:161-248 |
12 | Elektronik haller ve seçim kuralları | Sayfa:249-278 |
13 | Ligand Alan Teorisi | Sayfa:279-316 |
14 | Molekül Orbital teorisinin organik moleküllere uygulaması | Sayfa:279-316 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr.Cemal Kaya, Yrd.Doç.Dr.Duran Karataş ?MOLEKÜLER SİMETRİ? Palme Yayıncılık, 2010. |
Ders Kaynakları | 1. F. A. Cotton, ?Chemical Applications of Group Theory?, Third Edition, 1990, A Wiley-Interscience Application 2. Prof. Dr.Halis Ölmez, Prof. Dr.Hasan İçbudak ?Kimyasal Yaklaşımla Simetri ve Grup Teoriye Giriş? MKM (Marmara Kitap Merkezi Yayınları), 2012 3. Shriver & Atkins ?Inorganic Chemistry? fourth Edition, OXFORD University Press, 2006. 4. Gary Miessler, Donald A. Tarr. Çeviri: Prof.Dr.Nurcan Karacan, Doç.Dr.Perihan Gürkan ?İnorganik Kimya? Palme Yayıncılık, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Anorganik Kimya alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
8 | Anorganik Kimya Bilim dalı için gerekli modern cihazlar ve metotlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir. Elde edilen sonuçları ve karşılaşılan sorunları gözlemleyip, çözüm yolları bulabilme yeteneğini kazanmış kimya doktoru unvanına sahip uzman kimyager ve akademisyen olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Moleküllerin simetri grubunun belirlenmesi | ||||||||
2 | Temel simetri grupları ve matematiksel özelliklerinin tanımlanması | ||||||||
3 | Titreşim spektroskopisinin yorumlanması | ||||||||
4 | Ligand alan teorisinin kompleks bileşiklere uygulanması | ||||||||
5 | Molekül orbitallerin enerji düzeylerini ve simetrilerini tahmin etmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |