Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimyasal Türleme ve Fraksiyonlama | ANK 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimyasal analizde türleme ve fraksiyonlama yaklaşımının önemini vurgulamak, türleme ve fraksiyonlama analizinde kullanılan çeşitli ayırma ve belirleme yöntemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | 1- Kimyasal türleme ve fraksiyonlama ve önemini bilir 2- Türleme ve fraksiyonlama analizinde kullanılan ayırma yöntemlerini bilir
3- Türleme ve fraksiyonlama analizinde kullanılan tayin yöntemlerini bilir
4- Çevresel, gıda ve klinik örneklerde bazı uygulamaları bilir
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türleme tanımı ve sınıflandırılması | |
2 | Türleme tayininde kullanılan metodlara bakış | |
3 | Türleme ve fraksiyonlama analizinin uygulama alanları | |
4 | Biyoyararlılık ve toksisite | |
5 | Eser element analizi | |
6 | Kalibrasyon, standardizasyon | |
7 | Türleme ve fraksiyonlama analizinde kullanılan fiziksel ayırma yöntemleri | |
8 | Türleme ve fraksiyonlama analizinde kullanılan kimyasal ayırma yöntemleri | |
9 | Tayin yöntemleri ve birleşik teknikler | |
10 | Çevre örneklerinde kimyasal türleme ve fraksiyonlama çalışmaları | |
11 | Gıda örneklerinde kimyasal türleme ve fraksiyonlama çalışmaları | |
12 | Klinik örneklerde kimyasal türleme ve fraksiyonlama çalışmaları | |
13 | Farklı kimyasal türlerin sağlık üzerine etkileri | |
14 | Türleme analizinde kombine teknikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. L. Ebdon ve ark, Trace element Speciation, RSC (2001). 2.Trace element speciation for environment, food and health, Ed. Les Ebdon, ISBN : 0-85404-459-0, Cambridge: SC, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Analitik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Analitik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |