Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanatsal Temsillerde Çalışma | IKY 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ilişkilerinin farklı sanatsal alanlarda ve akımlarda nasıl algılandığının ve yorumlandığının analiz edeilmesi |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma ilişkilerinin sanatta yansımalarının anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
2 | Sanatçının olgulara bakışının ve sanata akatarımının farkına varır | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, | |
3 | Farklı sanatsal alanlarda tarihsel olarak çalışma ilişkilerinin nasıl anlaşıdığının ve yorumlandığının değerlendirmesinin yapar | Anlatım, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma İlişkileri - Sanat İlişkisi | Giriş |
2 | Sanat Nedir, Sanat Bilimsel bir alana katkı sağlayabilir mi | Ders notları |
3 | Sanatsal temsilleri ve çalışma: Resim ve fotoğraf | Ders notları |
4 | Sanatsal temsilleri ve çalışma: Sinema (Göç temalı film örnekleri: Gelin / Düğün / Diyet, Ekmek ve Güller, İşte Özgür Dünya, Biutiful)) | İlgili filmler |
5 | Sanatsal temsilleri ve çalışma: Sinema (Prekarizasyon: Emekçiler, Ben Daniel Blake, Üzgünüz Size Ulaşmadık, Babamın Kanatları) | İlgili filmler |
6 | Sanatsal temsilleri ve çalışma: Sinema (İşsizlik: Bisiklet Hırsızları, Güneşli Pazartesiler) | İlgili filmler |
7 | Sanatsal temsilleri ve çalışma: Sinema (Toplumsal cinsiyet: Gelin / Düğün / Diyet, Toz Bezi) | İlgili filmler |
8 | Sınav | |
9 | Sanatsal temsilleri ve çalışma: Sinema (Yabancılaşma: Proletarya Üçlemesi, İşçi Sınıfı Cennete Gider) | İlgili filmler |
10 | Sanatsal temsilleri ve çalışma: Sinema (Yoksulluk: Modern Zamanlar, Gazap Üzümleri, Umut, Neşeli Hayat) | İlgili filmler |
11 | Sanatsal temsiller ve çalışma: Edebiyat (Çalışan yoksullar: Şikago Mezbahaları, Paris ve Londra'da Beş Parasız, Baldırı Çıplak Hayırseverler) | İlgili romanlar |
12 | Sanatsal temsiller ve çalışma: Edebiyat (“19. Yüzyıl Türk Romanında Çalışma Düşüncesi” ) | İlgili makale |
13 | Sanatsal temsiller ve çalışma: Edebiyat (Eskici ve Oğulları, Kafamda Bir Tuhaflık) | ilgili romanlar |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çalışma ilişkilerinin sanatta yansımalarının anlar | |||||||||
2 | Sanatçının olgulara bakışının ve sanata akatarımının farkına varır | |||||||||
3 | Farklı sanatsal alanlarda tarihsel olarak çalışma ilişkilerinin nasıl anlaşıdığının ve yorumlandığının değerlendirmesinin yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |