Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Performans Yönetimi IKY 301 5 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Çalışma hayatı pratiklerinde önemli bir uygulama konusu olan perfomans yönetimi uygulama becerisinin kazandırılmasıdır

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında performans kavramı, performans yönetim süreci, performans değerlendirme yöntemleri ve güncel performans ölçüm ve değerlendirme teknikleri incelenecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Performans yönetiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve süreçlerini açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Etkili bir performans yönetim sistemi tasarlamak için gerekli adımları belirleyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Rol Oynama,
3 OKR, BSC gibi güncel performans yönetimi uygulamaları konusundan bilgi sahibi olur, bunları tanımlayabilir ve karşılaştırabilir.
4 Performans değerleme planı tasarlar ve geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
5 Performans yönetimi ile ödüllendirme, kariyer planlama ve eğitim-gelişim süreçleri arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Performans Yönetimine Giriş Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT
2 Performansa ilişkin temel kavramlar Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT
3 Performans Değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT
4 Performans Değerlendirmenin Amaçları Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT
5 Performans Değerlendirme Yöntemleri Performans Yönetim Sistemi, Cavide Uyargil.
6 Performans Yönetimi Sisteminin Geliştirilmesi Performans Yönetim Sistemi, Cavide Uyargil.
7 Performans Yönetimi Sisteminin Uygulanması I Performans Yönetim Sistemi, Cavide Uyargil.
8 ARA SINAV
9 Performans yönetimi sisteminin uygulanması II Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Managing Performance Appraisal Systems" Gordon C. Anderson, İşletmelerde İşgören Performansını Değerlendirme" Edip Örücü, Mehmet Ali Köseoğlu, A Handbook of Personnel Management Practice , Michael Armstrong
10 Performans yönetimi sisteminin uygulanması II Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
11 Performans yönetimi sisteminin uygulanması III Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
12 Uygulama sonuçları analizi Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT
13 Performans Yönetim Sisteminin Başarısının Değerlendirilmesi ve Mevcut Sistemi Geliştirme Uygulamaları Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT
14 Genel Değerlendirme Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT
Kaynaklar
Ders Notu

Dönem süresince SABİS üzerinden paylaşılacaktır.

Ders Kaynakları

Örgütlerde Performans Yönetimi, Burçin ÇETİN KARABAT, Sakarya Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Performans yönetiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve süreçlerini açıklayabilir. 5
2 Etkili bir performans yönetim sistemi tasarlamak için gerekli adımları belirleyebilir. 4 4 4
3 OKR, BSC gibi güncel performans yönetimi uygulamaları konusundan bilgi sahibi olur, bunları tanımlayabilir ve karşılaştırabilir. 5 5
4 Performans değerleme planı tasarlar ve geliştirir 5 5 5 5
5 Performans yönetimi ile ödüllendirme, kariyer planlama ve eğitim-gelişim süreçleri arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. 4 4 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
3. Kısa Sınav 5
7. Ödev 5
8. Ödev 5
7. Ödev 0
4. Ödev 0
1. Ara Sınav 60
2. Kısa Sınav 10
Toplam 85
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
dersAKTSKredisi 5