Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Performans Yönetimi | IKY 301 | 5 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Çalışma hayatı pratiklerinde önemli bir uygulama konusu olan perfomans yönetimi uygulama becerisinin kazandırılmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında performans kavramı, performans yönetim süreci, performans değerlendirme yöntemleri ve güncel performans ölçüm ve değerlendirme teknikleri incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Performans yönetiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve süreçlerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Etkili bir performans yönetim sistemi tasarlamak için gerekli adımları belirleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Rol Oynama, | |
3 | OKR, BSC gibi güncel performans yönetimi uygulamaları konusundan bilgi sahibi olur, bunları tanımlayabilir ve karşılaştırabilir. | ||
4 | Performans değerleme planı tasarlar ve geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
5 | Performans yönetimi ile ödüllendirme, kariyer planlama ve eğitim-gelişim süreçleri arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Performans Yönetimine Giriş | Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT |
2 | Performansa ilişkin temel kavramlar | Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT |
3 | Performans Değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar | Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT |
4 | Performans Değerlendirmenin Amaçları | Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT |
5 | Performans Değerlendirme Yöntemleri | Performans Yönetim Sistemi, Cavide Uyargil. |
6 | Performans Yönetimi Sisteminin Geliştirilmesi | Performans Yönetim Sistemi, Cavide Uyargil. |
7 | Performans Yönetimi Sisteminin Uygulanması I | Performans Yönetim Sistemi, Cavide Uyargil. |
8 | ARA SINAV | |
9 | Performans yönetimi sisteminin uygulanması II | Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Managing Performance Appraisal Systems" Gordon C. Anderson, İşletmelerde İşgören Performansını Değerlendirme" Edip Örücü, Mehmet Ali Köseoğlu, A Handbook of Personnel Management Practice , Michael Armstrong |
10 | Performans yönetimi sisteminin uygulanması II | Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
11 | Performans yönetimi sisteminin uygulanması III | Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
12 | Uygulama sonuçları analizi | Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT |
13 | Performans Yönetim Sisteminin Başarısının Değerlendirilmesi ve Mevcut Sistemi Geliştirme Uygulamaları | Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT |
14 | Genel Değerlendirme | Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dönem süresince SABİS üzerinden paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Örgütlerde Performans Yönetimi, Burçin ÇETİN KARABAT, Sakarya Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Performans yönetiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve süreçlerini açıklayabilir. | 5 | ||||||||
2 | Etkili bir performans yönetim sistemi tasarlamak için gerekli adımları belirleyebilir. | 4 | 4 | 4 | ||||||
3 | OKR, BSC gibi güncel performans yönetimi uygulamaları konusundan bilgi sahibi olur, bunları tanımlayabilir ve karşılaştırabilir. | 5 | 5 | |||||||
4 | Performans değerleme planı tasarlar ve geliştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | Performans yönetimi ile ödüllendirme, kariyer planlama ve eğitim-gelişim süreçleri arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
3. Kısa Sınav | 5 |
7. Ödev | 5 |
8. Ödev | 5 |
7. Ödev | 0 |
4. Ödev | 0 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 85 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |