Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kariyer Yönetimi | IKY 303 | 5 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kariyer geliştirmenin bireysel ve örgütsel perspektifte anlaşılması amaçlanmaktadır. Bu temel amaç doğrultusunda insan kaynaklarının etkin bir şekilde yönetilmesi ve geliştirilmesi için çalışanların bireysel kariyer planların oluşturması ve kariyer gelişimlerinin sağlanması için uygun örgütsel araçların belirlenmesi, uygulanması ve diğer İKY fonksiyonları ile ilişkilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Kariyer yönetimi ve kavramsal çerçevesi, kariyer geliştirmenin örgütsel boyutunu oluşturan kariyer yönetimi süreci, araçları ve uygulamaları, çalışanların kariyer devreleri, kariyer sorunları ve çözümleri ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | Kariyer evrelerini tanımlar ve analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kariyer sorunlarını belirleyip analiz ederek ve çözüm yollarını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | Kariyer yönetimi ve diğer İKY fonksiyonları arasındaki ilişkiyi kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Kariyer yönetimi ve diğer İKY fonksiyonları arasındaki ilişkiyi kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders notlarının ilgili bölümü |
2 | Kariyer yönetimi ile ilişkili kavramsal çerçeve 1: Kariyer ve ilişkili kavramlar, kariyer planlama | Ders notlarının ilgili bölümü |
3 | Kariyer yönetimi ile ilişkili kavramsal çerçeve 2: Kariyer yönetimi, kariyer geliştirme | Ders notlarının ilgili bölümü |
4 | Bireysel kariyer planı oluşturma | Ders notlarının ilgili bölümü |
5 | Kariyer yönetiminin İKY sistemindeki önemi ve diğer İKY fonksiyonları ile ilişkisi | Ders notlarının ilgili bölümü |
6 | Kariyer yönetimi araçları | Ders notlarının ilgili bölümü |
7 | Kariyer yönetimi uygulamaları | Ders notlarının ilgili bölümü |
8 | Bireysel ve örgütsel perspektiften kariyer devreleri | Ders notlarının ilgili bölümü |
9 | Arasınav | |
10 | Kariyer sorunları ve çözümleri | Ders notlarının ilgili bölümü |
11 | Yeni kariyer yaklaşımları | Ders notlarının ilgili bölümü |
12 | Bireysel Kariyer Planlama Değerlendirmesi | İlgili okuma |
13 | Başarılı Bireysel ve Kurumsal Kariyer Gelişimi Örnekleri (Örnek Olayları) | İlgili okuma |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özdemir, Y. (2019) Kariyer Geliştirme Ders Notları, Sakarya Kitabevi. |
Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. İKY kitaplarının “Kariyer Yönetimi” ile ilgili bölümleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar. | |||||||||
2 | Kariyer evrelerini tanımlar ve analiz eder. | |||||||||
3 | Kariyer sorunlarını belirleyip analiz ederek ve çözüm yollarını ortaya koyar. | |||||||||
4 | Kariyer yönetimi ve diğer İKY fonksiyonları arasındaki ilişkiyi kurar. | |||||||||
5 | Kariyer yönetimi ve diğer İKY fonksiyonları arasındaki ilişkiyi kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |